printlogo


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان:
ممنوعیتی برای پذیرش مسافر و رزرو هتل‌ وجود ندارد
ممنوعیتی برای پذیرش مسافر و رزرو هتل‌ وجود ندارد
کد خبر: 1527
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: هر روزه کلیه مراکز اقامتی استان کرمان ضدعفونی می شوند و تمهیدات لازم برای اقامت گردشگران و مسافران در این مراکز اندیشیده شده است.

"فریدن فعالی" درباره وضعیت هتل های استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه کرمان جزو استان های سفید به لحاظ شیوع بیماری کرونا است، در حال حاضر هیچ ممنوعیتی برای پذیرش و اقامت گردشگران و مسافران و رزرو هتل های کرمان وجود ندارد.

وی افزود: هر روزه کلیه مراکز اقامتی استان کرمان ضدعفونی می شوند و تمهیدات لازم برای اقامت گردشگران و مسافران در این مراکز اندیشیده شده است.

فعالی درباره تدابیر اندیشیده شده درباره احتمال ورود مسافر ناقل ویروس کرونا به مراکز اقامتی استان کرمان بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی آموزشی برای مدیران و پرسنل مراکز اقامتی برگزار می شود تا افرادی که در این مراکز فعال هستند با علائم اولیه بیماری کرونا آشنا شده و نکات بهداشتی و مسائلی که الزاما باید رعایت شود را آموزش ببینند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: در تلاش هستیم اکیپ هایی در مراکز اقامتی که مسافران زیادی داشته و پرتردد هستند مستقر شود تا قبل از ورود به مراکز، تست بیماری کرونا از آنها گرفته شود که البته بهتر است این کار در مبادی ورودی مثل فرودگاه، ایستگاه قطار و ایستگاه های پلیس راه در ورودی شهرها گرفته و توسط کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کنترل شود.

وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که قبل از پذیرش در مراکز اقامتی، تست اولیه از مسافران گرفته و مورد مشکوک به مراکز درمانی اطلاع داده شود.

فعالی تصریح کرد: ما طبق دستورالعمل و بخشنامه های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عمل می کنیم تا از شیوع کروناویروس در مراکز اقامتی استان کرمان جلوگیری بشود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1527