printlogo


آمارهای تازه از کرونا در کرمان؛
مبتلایان به کووید ۱۹ در کرمان در آستانه سه رقمی شدن
مبتلایان به کووید ۱۹ در کرمان در آستانه سه رقمی شدن
کد خبر: 1547
سخنگوی وزارت بهداشت از اضافه شدن ۱۳ نفر دیگر به مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان خبر داد.

دکتر جهانپور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: از ظهر دیور تا امروز و براساس نتایج آزمایشگاهی ۱۰۵۳ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴۹۹۱ نفر رسید. وی ادامه داد: متاسفانه از بین بیماران جدید شناسایی شده، ۱۲۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان بیماری کووید۱۹ در کشور تا امروز به ۸۵۳ نفر رسید.

براین اساس با اضافه شدن ۱۳ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در استان کرمان، آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کرمان به ۹۷ نفر رسید.

دکتر مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران در تشریح جزییات این خبر اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ نمونه از کل بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه های علوم پزشکی استان به آزمایشگاه مرجع تشخیصی کرونا در کرمان ارسال شد که از این تعداد، ۱۳ مورد جدید بیمار کووید ۱۹ شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه  از ۱۳ مورد شناسایی شده، ۸ نفر آقا و ۵ نفر خانم بوده‌اند اظهار کرد: با توجه به اینکه از کل نمونه های ارسالی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ درصد مثبت بوده است روند نسبت موارد مثبت به کل نمونه های گرفته شده در استان در حال افزایش پیدا کردن است که نگرانی ها را تشدید می کند.

شفیعی با اشاره به اینکه افزایش درصد آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا نشان می دهد که هرچه جلوتر می رویم، این اپیدمی خودش را بیشتر نشان می دهد تصریح کرد: به صورت جدی این هشدار را می دهیم که اگر رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم صورت نگیرد، این اپیدمی به صورت انفجاری در استان کرمان افزایش پیدا خواهد کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه از ۱۳ مورد ابتلایی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان که از این تعداد یک مورد مربوط به شهرستان ارزوئیه، یک مورد مربوط به شهرستان زرند و بقیه موارد مربوط به شهرستان کرمان (۳ مورد مربوط به پرسنل درمانی) بوده است افزود: ۲ مورد مبتلایان قطعی به کرونا ویروس طی ۲۴ ساعت گذشته نیز مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط سنی مبتلایان به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، بالای ۶۰ سال سن داشته اند افزود: بحث کهولت سن به عنوان عامل خطرساز در مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمان مطرح است.

شفیعی با بیان این مطلب که همچنان رد پای سفرها در ۱۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا در استان دیده شده است، ادامه داد: رعایت کردن فاصله اجتماعی، گندزدایی سطوح و شست و شوی مرتب دست ها باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: از روز گذشته تاکنون ۷۶ بیمار با علایم حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه و بستری شده‌اند که از بین این تعداد، ۶۷ مورد احتمال ابتلا به کرونا در آنها زیاد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر مبتلا به کووید ۱۹ با حال عمومی مساعد از بیمارستان های استان مرخص شده‌اند که با احتساب این تعداد، از ابتدای شیوع این ویروس در استان کرمان تاکنون ۳۶ مورد بهبودیافته داشته ایم ضمن آنکه خوشبختانه از روز گذشته تاکنون نیز مورد فوتی جدیدی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع این اپیدمی تا روز گذشته حدود ۶ نفر در نقاهتگاه های کرمان پذیرش شده‌اند که ۳ مورد آنها مرخص شده و از بین ۱۲ مورد ترخیصی طی ۲۴ ساعت گذشته نیز احتمالا حدود ۵ نفر آنها به نقاهتگاه منتقل خواهند شد.

شفیعی درباره وضعیت حال بقیه مبتلایان به کرونا ویروس در سطح بیمارستان های کرمان نیز گفت: هم‌اکنون ۴۸ مورد از بیماران کرونایی که جواب آزمایش آنها مثبت شده، در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند که از این تعداد ۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش ICU بستری می باشند.

وی درباره تعداد کادر درمانی مبتلا به ویروس کرونا در استان کرمان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون نیز اظهار کرد: تاکنون ۷ نفر از پرسنل کادر درمانی بیمارستان های استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ نفر بستری و مابقی در خانه ایزوله هستند  ضمن آنکه از بین پرسنل مبتلایی نیز، خوشبختانه بیمار بد حال نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به فوت یکی از همکاران چشم پزشک کرمانی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: متاسفانه یکی از چشم پزشکان کرمانی که در شهرستان زابل مشغول به خدمت بودند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت شده اند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان و استانداری، جسد ایشان امروز به کرمان انتقال داده شد و طبق پروتکل های سازمان بهداشت جهانی در قطعه جانبازان گلزار شهدای کرمان به عنوان شهید خدمت دفن شدند.

شفیعی درباره خدمت دهی به سایر بیماران در بیمارستان افضلی پور نیز گفت: به دلیل آنکه بیمارستان افضلی‌پور به عنوان بیمارستان مرجع کرونا ویروس در کرمان معرفی شده بنابراین بخش‌هایی از این بیمارستان که معادل آنها در بیمارستان‌های دیگر شهر کرمان وجود دارد، تعطیل شده و این بیمارستان صرفا آماده پذیرش بیماران کرونایی را دارد اما بخش نوزادان و زنان و زایمان بیمارستان افضلی‌پور همچنان فعال است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1547