printlogo


در نامه رییس اتاق کرمان به استاندار، مطرح شد
حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در معرض آسیب از شیوع ویروس کرونا
 حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در معرض آسیب از شیوع ویروس کرونا
کد خبر: 1552
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان با ارسال نامه‌ای به استاندار کرمان خواستار حمایت از بنگاه‌های اقتصادی شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل جدی شده اند و یا در معرض اسیب شدید قرار دارند. متن این نامه به شرح زیر است:

 استاندار محترم استان کرمان
جناب اقای دکتر فدایی
با سلام و احترام
به استحضار می‌رساند بدلیل شیوع ویروس کرونا و به طبع ان تعطیلی خود خواسته بسیاری از کارخانجات و ‌پروژه‌های عمرانی توسط مدیران این مجموعه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری و همچنین محافظت از پرسنل در برابر این ویروس خطرناک عملا باعث شده که درامدهای این بنگاه‌ها بشدت کاهش یابد، به نحوی‌که اکنون برای تامین حقوق و عیدی پایان سال کارگران به مشکل برخورده‌اند. از این رو تقاضا دارد دستور فرمایید:
۱- سازمان امورمالیاتی از وصول چک‌های تقسیط مالیات مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین که بابت مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و جرایم دریافت کرده است، خودداری و وصول چک‌های این ۲ماه را به بعد از اخرین قسط منتقل نماید.
۲- سازمان امورمالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده سه ماه چهارمِ سال ۹۸ را به مدت ۶ماه بدون دریافت وجه پیش، تقسیط نماید.
۳- سازمان تامین اجتماعی کلیه اقساط مربوط به ماه‌های اسفند و فروردین را به بعد از اخرین قسط منتقل نماید.
۴- سازمان تامین اجتماعی حق بیمه ماه‌های اسفند و فروردین را به مدت ۶ماه (شروع اولین قسط از اخر اردیبهشت ۹۹) تقسیط نماید.
۵- کلیه بانک‌ها و ‌موسسات اعتباری اقساط وام‌های اسفند۹۸ و فروردین۹۹ بنگاه‌های تولیدی و پیمانکاری را به بعد از اخرین قسط منتقل نمایند.
۶- کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری وام‌های سرمایه در گردش در عقود مختلف را برای بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های پیمانکاری که سررسیدشان در اسفند و فروردین است، برای یک دوره حداقل ۶ماه به صورت اتوماتیک تمدید نموده و دریافت بهره وام‌های فوق را نیز بدون اخذ جریمه و سود مضاعف با حداقل سه ماه تاخیر دریافت نمایند.
۷- سازمان‌های آب، برق و گاز بهای انرژی مصرفی بنگاه‌های تولیدی و شرکت‌های پیمانکاری در ماه‌های اسفند و فروردین را با تقسیط ۶ماه و دریافت اولین قسط از اردیبهشت ماه وصول نمایند.
لازم به ذکر است علی‌رغم تاکید شفاهی مسئولان، تا کنون هیچ گونه دستور یا بخشنامه کتبی که بنگاه‌های تولیدی (به خصوص بنگاه‌های کوچک و‌ متوسط و شرکت‌های پیمانکاری) را مشمول استفاده از موارد پیشنهاد شده قرار دهد، ابلاغ نشده و در زمینه موارد مذکور کماکان به روال سابق اقدام می‌شود. در صورتی‌که پیشنهادات فوق اجرایی نشود علاوه بر بحران کرنا، بحران بیکاری و تعطیلی بنگاه نیز به وجود خواهد امد که اتاق بازرگانی کرمان بنا بر مسئولیت خود برای جلوگیری از این بحران، هشدار لازم را می‌دهد.
همچنین یادآور می‌شود که اتاق کرمان رونوشت این نامه را برای نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری استان و رئیس اتاق ایران نیز ارسال نموده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1552