printlogo


بررسی عملکرد مالی یک نماد سیمانی در بورس؛
«سکرما» چقدر ارزنده است؟
«سکرما» چقدر ارزنده است؟
کد خبر: 1565
عملکرد مالی «گروه صنایع سیمان کرمان» نشان می‌دهد این شرکت در پایان سال ۹۸ بیش از ۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال درآمد داشته که در مقایسه با سال ۹۷ رشدی ۷۹ درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش عملکرد مالی سیمان کرمان در اسفندماه نشان می‌دهد این شرکت توانسته میزان فروش انواع محصولات سیمانی خود را با رشدی ۱۳ درصدی به ۲۰۳ میلیارد ریال برساند. این در حالی است که میزان فروش این شرکت در اسفندماه در مقایسه با اسفند ۹۷ بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است. بر همین اساس سکرما در اسفندماه ۱۰۰ هزار و ۷۷۱ تن انواع سیمان تولید کرده که در مقایسه با اسفند سال گذشته ۳۰ درصد کاهش و نسبت به بهمن ماه ۱۵ درصد افزایش داشته است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر تن سیمان تیپ ۲ (کیسه) در پایان سال ۹۸ معادل ۲۱۷ هزار و ۹۲۶ تومان بوده که نسبت به بهمن ماه رشدی ۴ درصدی و نسبت به پایان سال ۹۷ رشدی ۲۹ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش کل فروش سکرما در سال ۹۸ به ۲ هزار و ۲۶۳ میلیارد ریال رسیده که نسبت به درآمد سال ۹۷ رشدی ۷۹ درصدی داشته است. البته سررسید سال مالی این شرکت پایان آذر بوده و در سال مالی ۹۷ ( منتهی به ۳۰ آذر ۹۸) این شرکت درآمدی معادل یک هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال را به ثبت رسانده است. در همین مدت سود خالص سکرما ۶۸۰ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۷ درصدی داشته است. افزایش هزینه‌ها و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی این شرکت نیز در این دوره رشدی ۳۱ درصدی داشته است.

با این حساب، حاشیه سود خالص سکرما در پایان سال ماالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ معادل ۳۸ درصد بود که در مقایسه با حاشیه سود ۴۵ درصدی سال گذشته افت اندکی را نشان می‌دهد. این در حالی است که مجموع بدهی‌های این شرکت نیز تا پایان آذر ۹۸ بیش از ۸۶۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۴۷درصدی داشته است.

گروه صنایع سیمان کرمان که با سرمایه ۹۹۱ میلیارد ریالی در بورس فعال است در یک ماه اخیر در بازار سهام بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته و بازدهی سه ماهه و یکساله این نماد به ترتیب ۱۷۲ و ۲۳۱ درصد به ثبت رسیده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1565