printlogo


در نشست کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق کرمان،مطرح شد
اولویت های اداره بنگاه های اقتصادی در شرایط بحرانی
اولویت های اداره بنگاه های اقتصادی در شرایط بحرانی
کد خبر: 1627
اولویت‌ها و پیشنهادهای حوزه‌های بانک، بیمه و مالیات برای اداره بنگاه‌های اقتصادی در شرایط بحرانی و همچنین تحقق شعار جهش تولید در نشست اعضای کمیسیون مربوطه در اتاق کرمان مطرح و بررسی شد.

در این نشست درخواست ترخیص کالا از گمرک با کارت های تمدید نشده به دلیل شیوع کرونا و برگزاری دوره های آموزشی و آگاهی بخشی در مورد قوانین و بخشنامه های بیمه تامین اجتماعی به فعالان و کارفرمایان، اعمال تاخیر حداقل سه ماهه در پرداخت اقساط جرائم تامین اجتماعی برای کارفرمایان واحدهای تولیدی و ورود نکردن حسابرس‌ها به سند افتتاحیه مطرح شد.

همچنین رعایت دادنامه دیوان عدالت در مورد پرداخت حق بیمه رانندگان خودمالک، دقت در بازرسی ها، اجرای کامل قانون و بخشنامه‌ها، رفع مشکل کارگران برای دریافت بیمه بیکاری با توجه به تعطیلی برخی مجموعه های اقتصادی به دلیل کرونا و بخشودگی جرائم کارفرمایان مربوط به سال 98، دقت لازم در محاسبه قراردادهای پیمانکاران درخواست شد.

در ادامه نیز نظارت بر عملکرد موسسه های حسابرسی، مطرح کردن شرایط اضطراری و اعمال حمایت هایی از سوی سازمان های تامین اجتماعی و امور مالیاتی و مجموعه بانک ها، رصد مشکلات فعالان اقتصادی به صورت هفتگی و پیگیری برای حل آنها و تاخیر در وصول چک های بدهی های مالیاتی تقسیطی، مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد همه پیشنهادها در حوزه های مذکور جمع بندی و به رئیس اتاق کرمان ارسال تا به طور کلی در مجموعه مشکلات و پیشنهادهای اتاق برای سال جهش تولید و رفع مشکلات بنگاههای اقتصادی گنجانده شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1627