printlogo


دکتر امیری نماینده زرند در نطق میان دستور،پیشنهاد داد:
«مدیریت کرونا» و «احیای اقتصاد» مأموریت اصلی مجلس آینده
«مدیریت کرونا» و «احیای اقتصاد» مأموریت اصلی مجلس آینده
کد خبر: 1661
نماینده مردم زرند در مجلس گفت: یک دولت هوشمند می تواند اقتصاد آسیب دیده کشور از کرونا و تحریم را مدیریت کند که برای این کار به ابتکار عمل و همدلی نیاز دارد.

 حسین امیری خامکانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته کار و کارگر، روز معلم و روز شوراها گفت: از همه پرسنل بهداشت و درمان به خصوص وزیر بهداشت در جریان مقابله با شیوع ویروس کرونا تشکر می کنم که باعث شد کشور ایران را کشوری توسعه یافته نشان دهد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در طول دوره نمایندگی خود تلاش کردم اشتغال بیشتری در منطقه ایجاد کرده و از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم، در کنار واحدهایی که تا کنون به بهره برداری رسیده پروژه هایی مثل فولاد، بیمارستان و فاز اول نیروگاه 488 مگاواتی در حال افتتاح است.

وی افزود: پروژه هایی همچون منطقه ریلی زرند و کوهبنان نیز در دست اقدام، اجرا و یا کلنگ زنی هستند.

امیری خامکانی در ادامه با اشاره به اولویت های مجلس یازدهم اظهار داشت: در سال پیش رو، 3 ماموریت و اولویت اصلی مجلس جدید مدیریت کامل کرونا، احیای اقتصاد کرونا زده و حرکت به سمت جهش تولید است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با بیان اینکه کرونا بزرگ ترین اقتصادهای دنیا را به زانو درآورده، گفت: اولین قربانی اقتصادی کرونا، صنعت نفت بود. به صنعت نفت آمریکا ضربات مرگباری وارد و میلیون‌ها نفر بیکار شدند، همچنین اروپا هم وضعیت بهتری از آمریکا ندارد.

وی ادامه داد: همه کشورها صرف نظر از توان سیاسی، اقتصادی و نظامی دچار بلایی شده اند که به علت عدم حساسیت دولت‌ها، به ظلم تعبیر می شود این در حالی است که در کشور ما اقتصاد از تحریم و کرونا آسیب دید لازم است بیش از پیش مجموعه حاکمیت شامل قوای سه گانه و نهادها به سمت دولتمردی هوشمند روند که در این کار به ابتکار بیشتر و همدلی بیشتر احتیاج است تا تعهد خود را به رخ جهانیان بکشیم.

امیری خامکانی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به اقتصادهای خُرد در شرایط فعلی یادآور شد: فضای کرونا به ما یادآور شد که ملت و دولت هر دو مسئول هستند و با وحدت و همدلی نیاز کشور است و آموختیم در تمامی امور اعم از اقتصاد، اشتغال، فرهنگ، آموزش و درمان، شهروندان مسئول هستند و دولتمردان باید به بهترین شکل عمل کنند.

نماینده زرند در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم احیای اقتصاد آسیب دیده با توجه به جهش تولید گفت: باید با اقداماتی همچون تسهیل و مدیریت صادرات، توجه به کسب و کارهای خرد و توجه دولت به بنگاه‌های بزرگ با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی(ع)، صندوق حمایتی از کسب و کارهای خرد تشکیل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با قدردانی از سپاه برای پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور، از مردم زرند برای حمایت از او برای ۵ دوره نمایندگی مجلس تشکر و خاطرنشان کرد: در این دوره کاندیدا نشدم تا افراد تازه نفس در مجلس حضور داشته باشند./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1661