printlogo


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد
ارائه گزارش تفریغ بودجه استان کرمان
ارائه گزارش تفریغ بودجه استان کرمان
کد خبر: 1708
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید عملکرد استان با متوسط عملکرد بودجه کشور مقایسه شود، گفت: درخواست دیگر این است گزارش تفریغ بودجه استان کرمان ارائه شود که به تصمیمات این حوزه کمک می کند.

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: با توجه به شرایط بودجه در سال های اخیر، اعداد و ارقام حوزه اعتباری جاری و عمرانی استان کرمان نسبت به نیاز ما هر سال کمتر می شود اما در کنار این موارد، ظرفیت های اعتباری در قالب احکام اعتباری و بودجه شکل گرفته که در اختیار مدیران است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به صراحت اعلام می کنم که برخی مدیران ما اصلا در جریان بخش عمده ای از احکام غیربودجه ای نیستند بیان کرد: درخواست این است که گزارشی از عملکرد استان کرمان در ارتباط با احکام غیربودجه ای ارائه و دستگاهی که موفق عمل کرده، تشویق شود.

وی با اشاره به اینکه باید عملکرد استان با متوسط عملکرد بودجه کشور مقایسه شود، افزود: درخواست دیگر این است گزارش تفریغ بودجه استان کرمان ارائه شود که به تصمیمات این حوزه کمک می کند.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: کل بودجه مصوب و ابلاغی کشور، معادل یک سوم از بودجه شرکت های دولتی و بانک هاست اما تاکنون اطلاعی از برش استانی بودجه شرکت های دولتی و بانک ها را نداریم که اگر امکان احصاء در این بخش وجود دارد، درخواست داریم این سهم و شرح عمل به وظایف شرکت ها در استان اعلام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: ۶۰ درصد از شرکت ها و مجموعه های وابسته به دولت زیان ده هستند که نیاز به اصلاح ساختار دارد و با توجه به وضعیت محصولات کشاورزی و تکرار مشکلات این حوزه، یکی از مجموعه های زیان ده، تعاون روستائی است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1708