printlogo


شهردار کرمان خبر داد
افزایش دو برابری درآمدهای شهرداری کرمان در سال ۹۸
افزایش دو برابری درآمدهای شهرداری کرمان در سال ۹۸
کد خبر: 1731
شهردار کرمان گفت: درآمد شهرداری کرمان از ۴۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۸۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش یافت.سیدمهران عالم‌زاده در نشست عمومی شورای اسلامی شهر به ارایۀ گزارشی از درآمدهای شهرداری کرمان در دورۀ جدید مدیریت شهری پرداخت و گفت: در سال ۱۳۹۵، بودجۀ شهرداری کرمان ۶۵۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که ۳۱۶ میلیارد تومان آن محقق شد.

وی افزود: بودجۀ شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۶، ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که ۳۳۰ میلیارد از این رقم محقق شد و از ۵۷۰ میلیارد تومان بودجۀ مصوب سال ۱۳۹۷، مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان تحقق یافت.

شهردار کرمان با اشاره به افزایش حدود دو برابری تحقق بودجۀ شهرداری کرمان در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ گفت: در سال ۱۳۹۸، بودجۀ شهرداری ۵۴۰ میلیارد تومان مصوب شده بود که با تلاش همکارانم در شهرداری کرمان، درآمدهای شهرداری افزایش قابل توجهی یافت و در اواخر سال، بودجۀ شهرداری در شورای اسلامی شهر کرمان اصلاح و به ۸۸۱ میلیارد تومان افزایش یافت و مصوب شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸، از ۸۸۱ میلیارد تومان بودجۀ اصلاح‌شده، ۸۲۰ میلیارد تومان تحقق یافت ادامه داد: شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور تاکنون، بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش درآمد نداشته‌اند؛ بنابراین، افزایش درآمدهای شهرداری کرمان از ۴۶۰ میلیارد تومان به ۸۲۰ میلیارد تومان بی‌سابقه بوده است.

شهردار کرمان همچنین بیان کرد: این افزایش درآمد درصورتی اتفاق افتاد که ۴۰۰ نفر از نیروهای شهرداری کرمان بازنشسته شدند و یک سازمان و شهرداری منطقه پنج هم به جمع سازمان‌های شهرداری کرمان اضافه شد.

عالم‌زاده افزود: از ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمدهای شهرداری، ۵۰ میلیارد تومان صرف افزایش حقوق و هزینه‌های جاری شده و مابقی آن در پروژه‌های عمرانی شهرداری هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در دورۀ جدید، تعداد قابل توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری کرمان ازجمله پل‌ها و تقاطع‌های غیرهم‌سطح به بهره‌برداری رسید.

شهردار کرمان با بیان این‌که کارکنان شهرداری کرمان نشان دادند که ظرفیت خوبی دارند، گفت: اگر به کارکنان شهرداری فرصت داده شود، کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1731