printlogo


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان تشریح کرد
مزایای سرمایه گذاری در صندوق واسطه گری مالی
مزایای سرمایه گذاری در صندوق واسطه گری مالی
کد خبر: 1761
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به آزادسازی سهام عدالت گفت: : با شرایطی که در بورس اتفاق افتاده، توصیه این است مردم سهام خود را نگه دارد و نفروشند؛ قطعا با ارزش افزوده در ماه های آینده مواجه خواهند شد.

"حمید شیخ اسدی"اظهار کرد: دولت تصمیم گرفت در شرایط اقتصادی کنونی بخشی از سهام خود در شرکت ها، بانک ها و بیمه ها را با هدف مردمی کردن اقتصاد از طریق بازار سرمایه عرضه کند.

وی افزود: یکی از صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) صندوق واسطه گری مالی یکم و از فرصت های سرمایه گذاری مطلوب است.

شیخ اسدی تصریح کرد: این صندوق برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در بورس داشته و وقت کافی ندارند خوب است و امکان سودهی بالاتر از سود بانکی را داشته و صندوق مجموعه ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار است که سرمایه گذاران در سود و زیان صندوق شریک می شوند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان کرد: ۱۹۲ صندوق سرمایه گذاری در حال حاضر در ایران فعال هستند و صندوق واسطه گری مالی یکم یک نوع از این صندوق هاست و از دارائی های متنوعی تشکیل شده و واحدهای آن در طول روز مانند سهام بازار معامله می شود.

وی افزود: دولت سهام خود را در سه بانک ملت، تجارت، صادرات و بیمه های البرز و اتکائی به فروش گذاشته و محدودیت هایی ایجاد کرده تا اشخاص حقوقی دارای توان مالی و افراد دارای تمکن این سهام را به صورت انبوه و یکجا خرید نکنند.

شیخ اسدی اظهار کرد: هر فرد حقیقی بیش از ۲ میلیون تومان نمی تواند سهام بخرد و مبلغ هر سهم از ۱۰ هزار تومان است و ۲۰۰ سهم می شود خرید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به مزایای صندوق واسطه گری مالی یکم گفت: معاملات معاف از مالیات، افزایش نقدشوندگی در عملیات بازارگردانی، تخصیص بهینه دارئی ها با زمان اندک، سادگی، سهولت وسرعت در معامله و خرید و فروش آنلاین واحدهای صندوق از جمله این مزایا است.

وی افزود: ارزش سهام عرضه شده توسط دولت ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و صندوق واسطه گری مالی ۲۰ درصد تخفیف به خریداران می دهد و از ۱۴ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشتماه جاری عرضه سهام ادامه دارد و هر نفر می تواند به مبلغ ۲ میلیون تومان خرید بکند.

شیخ اسدی اظهار کرد: واگذاری اولیه سهام با ساز و کار پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی است و محدودیت سنی ندارد و صرفا پذیره نویسی برای اشخاص حقیقی است که بانک های مختلف پذیره نویسی را انجام می دهند و روزهای پایانی فعالیت صندوق است.

وی افزود: با عرضه سهام صورت گرفته، فرهنگ مشارکت مردم در بازار سرمایه را تجربه خواهیم کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: سهام عدالت از سال ۸۵ با هدف توزیع عادلانه ثروت دولت و کاهش فقر عرضه شد اما تاکنون حبس بود و ابتدای اردیبهشت ماه امسال سهام عدالت آزاد شده و در بورس قرار گرفته و در اختیار مالکان سهام قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از اتفاقات مهمی که بعد از ۱۲ سال درباره سهام عدالت می افتد، قدرت مانور است و مالکان اگر به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند، می توانند از وضعیت سهام مطلع شوند.

شیخ اسدی تصریح کرد: نحوه اعمال مالکیت بر سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم پیش بینی شده که مالکان اگر مایل باشند مدیریت سهام در اختیار خودشان باشند، روش مستقیم را انتخاب می کنند.

وی بیان کرد: با شرایطی که در بورس اتفاق افتاده، توصیه این است مردم سهام خود را نگه دارد و نفروشند؛ قطعا با ارزش افزوده در ماه های آینده مواجه خواهند شد. ضمن اینکه با انتخاب روش غیرمستقیم، سهام در شرکت های سرمایه پذیر قرار گرفته و مدیریت به شرکت ها واگذار می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان کرد: سود سهام عدالت در سال ۹۶ مبلغ ۱۵۰ هزار، سال ۹۷ مبلغ ۱۷۵ و سال ۹۸ مبلغ ۲۰۵ هزار تومان بوده که در مجموع ۵۳۲ هزار تومان سود سهام است و کسانی که سود یک میلیون تومانی دارند، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند که از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شده اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت در کشور شماره شبا را در سامانه درج نکرده اند و باید شماره شبا را ثبت کنند تا سود سهام به حساب آنها واریز شود.

شیخ اسدی تصریح کرد: ثبت نام سهام عدالت از ۱۰ اردیبهشت آغاز شده و تا ۸ خردادماه ادامه دارد و مالکانی که اقدام به تعیین تکلیف سهام نکنند، سیستم خودبه خود آنها را جزو روش غیرمستقیم محسوب نموده و مشکلی ایجاد نمی شود.

وی بیان کرد: آن دسه از سهامداران که فوت شده اند، وراث با گواهی فوت و انحصار وراثت می توانند پیگیر شوند.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه نقل و انتقال سهام عدالت در حال حاضر ممنوع است، گفت: سرپرست خانوار می تواند برای خود و اعضای تحت تکفلش برای تعیین تکلیف سهام اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه برای کسانی که جا مانده اند، فعلا کاری نمی توان انجام داد، افزود: ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار نفر مشمولان سهام عدالت در استان کرمان هستند. بعد از اتمام ثبت نام می توانیم آنالیز آمار را ارائه کنیم.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1761