printlogo


هزینه استخراج زغال سنگ ۲ برابر شد؛
افزایش ۳۳٫۳ درصدی تورم بخش معدن در زمستان ۹۸
افزایش ۳۳٫۳ درصدی تورم بخش معدن در زمستان ۹۸
کد خبر: 1775
در میان بخش‌های مختلف اقتصادی، «معدن» متورم‌ترین بخش اقتصادی کشور بوده که تورم تولید در این بخش در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷، معادل ۳۳٫۳ درصد افزایش یافته است.

هزینه تولید در بخش معدن بیش از دیگر بخش‌های تولیدی کشور افزایش داشته است.  شاخص قیمت تولیدکننده در زمستان سال گذشته به ۴۷۴ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل کاهش ۰٫۳ درصدی و نسبت به زمستان سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، تورم نقطه‌به‌نقطه در زمستان سال گذشته نسبت به تورم نقطه‌به‌نقطه در پاییز بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است. در میان بخش‌های مختلف اقتصادی، معدن متورم‌ترین بخش اقتصادی کشور بوده که تورم تولید در این بخش در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷، معادل ۳۳٫۳ درصد افزایش یافته است.

در بخش معدن، هزینه استخراج زغال سنگ طی یک سال بیش از دوبرابر شده و تورم ۱۰۵ درصدی را برای تولیدکننده به ثبت رسانده است. تنها بخشی که هزینه تولید آن کاهش داشته، بخش تولید برق بوده، به طوری هزینه هزینه تولید برق در زمستان سال گذشته نسبت به زمستان سال ۹۷ معادل ۷٫۱ درصدیافت داشته است. در بخش خدمات که بعد از معدن متورم‌ترین بخش اقتصادی بوده، هزینه تولید در بخش هتل و رستوران بیش از دیگر بخش‌ها و معادل ۳۸ درصد بوده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1775