printlogo


نرخ تورم بالاخره افزایش یافت؛
حمل‌ونقل در صدر تورم ماهانه قرار گرفت
حمل‌ونقل در صدر تورم ماهانه قرار گرفت
کد خبر: 1798
نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه قبل ۱٫۲ درصد افزایش داشته و به ۲۱ درصد رسیده، بنابراین نرخ تورم پس از چهار ماه بالاخره روند افزایشی به خود گرفته است.

نرخ تورم پس از چهار ماه افزایش یافت. شاخص کل قیمت مصرف کننده در اردیبهشت ماه سال جاری به ۲۱۰ واحد رسیده است.

طبق اعلام مرکز آمار تورم نقطه‌به‌نقطه اردیبهشت ماه سال جاری ۲۱ درصد اعلام شده یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۲۱ درصد بیشتر از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برای خرید یک مجموعه کالا و خدمات یکسان هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به ماه قبل ۱٫۲ درصد افزایش داشته و با این حساب تورم پس از چهار ماه بالاخره روند افزایشی به خود گرفته است.

نرخ تورم در فروردین ماه امسال به پایین‌ترین سطح یک‌سال و نیم اخیر خود رسیده بود. آخرین باری که تورم نقطه‌به‌نقطه کمتر از ۲۰ درصد بود مربوط به مرداد ماه سال ۱۳۹۷ همزمان با اوج شروع بحران ارزی کشور بود. اما در اردیبهشت ماه نرخ تورم باز هم به بیش از ۲۰ درصد رسید.

همچنین طبق آمارها، نرخ تورم سالانه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری همانند ماه قبل باز هم کاهشی شده و به ۲۹٫۸ درصد رسیده که نسبت به ماه قبل ۲٫۴ درصد کاهش یافته است.

تورم ماهانه در اردیبهشت ماه نیز ۲٫۵ درصد بوده که نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

حمل‌ونقل در صدر گرانی

بررسی تورم ماهانه در بین بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه امسال تورم بخش حمل‌ونقل‌ کشور بیش از بخش‌های دیگر بوده است. تورم ماهانه بخش حمل‌ونقل کشور در اردیبهشت ماه رقم ۸٫۶ درصد را به ثبت رسانده است.

مبلمان و لوازم خانگی بعد از بخش حمل‌ونقل، بیشترین تورم ماهانه را در اردیبهشت ماه امسال به ثبت رسانده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1798