printlogo


معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان امروز آغاز می‌شود
خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان امروز آغاز می‌شود
کد خبر: 1830
معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از امروز شنبه (۱۰ خردادماه) در جنوب کرمان آغاز می‌شود و گوجه‌فرنگی مازاد به صورت نامحدود از کشاورزان خریداری خواهد شد.

علیرضا غنی‌زاده اضافه کرد: خرید از کشاورزان به صورت نامحدود خواهد بود و هر میزان مازادی که داشته باشند از آنها خریداری می‌شود. وی به جزئیات طرح خرید حمایتی اشاره کرد و گفت: قیمت حمایتی گوجه‌فرنگی کیلویی هزار تومان تعیین شده است و کشاورزان به هر قیمتی که به کارخانه‌ها بفروشند مابه‌التفاوت آن تا سقف هزار تومان از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی پرداخت خواهد شد. شایان ذکر است در حال حاضر کارخانه‌ها محصول گوجه‌فرنگی کشاورزان جنوب کرمان را حدود ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین شده اما محدودیتی برای خرید وجود ندارد. وی در پاسخ به اینکه پول کشاورزان بلافاصله یا مدت‌دار پرداخت شد؟ گفت: تمام سعی ما بر این است اولاً پول کشاورزان بلافاصله پرداخت شود و ثانیاً تمام برنامه‌های ما این است هر اقدامی به نفع کشاورز تمام شود.

غنی‌زاده گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برنامه‌هایی دارد که در سال‌های آینده مشکلات این چنینی برای کشاورزان وجود نداشته باشد که محصول‌شان در دست‌شان بماند و خریداری برای آن پیدا نشود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1830