printlogo


رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد:
80 هزار دانش آموخته حاصل 43 فعالیت دانشگاه شهید باهنر کرمان
80 هزار دانش آموخته حاصل 43 فعالیت دانشگاه شهید باهنر کرمان
کد خبر: 188
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اعلام این خبر که دانشگاه شهید باهنر کرمان بیش از 80 هزار دانش آموخته در طول 43 سال داشته است، مطرح کرد: 13 استاد نمونه از دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده‌اند که به لحاظ تعداد جزو 10 دانشگاه اول کشور بوده است.
محمدعلی طاهر"  در جلسه مشترک با روسای دانشگاه‌های استان و مسئولان نهاد استان، مدیران گروه معارف استان، دبیران هم‌اندیشی و نخبگان استان کرمان با حضور رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از آموزش عالی در 40 گذشته سخن به میان آورد و گفت: قبل از انقلاب مدرسه عالی مدیریت کرمان در مقطع فوق دیپلم و سپس دانشسرای عالی فنی کرمان و دانشگاه کرمان داشتیم.

وی تعداد فعلی موسسات آموزش عالی را 125 موسسه اعلام کرد و بیان کرد: تعداد کل دانشجویان مشغول به تحصیل در استان کرمان بیش از 143 هزار دانشجو هستند.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تبیین نحوه توزیع دانشجویان زن و مرد پرداخت و اظهار کرد: قبل از انقلاب بیشتر دانشجویان استان مرد بودند این در حالی است که اکنون 47.8 درصد دانشجویان ما را زن تشکیل داده‌اند؛ همچنین اکنون 3 هزار و 100 نفر اعضای هیات علمی تمام وقت در سطح استان در حال فعالیت هستند.
وی به تبیین تاریخچه دانشگاه شهید باهنر کرمان پرداخت و عنوان کرد: تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان 625 نفر هستند، گفتنی است که 230 هزار متر مربع فضای اعیانی این دانشگاه است.
طاهری از وجود 302 رشته در دانشگاه شهید باهنر کرمان سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر 15 هزار و 310 دانشجو در حال تحصیل هستند که این دانشگاه از لحاظ تعداد دانشجو و هیات علمی رتبه دوم کشوری را دارد.
وی با اعلام این خبر که دانشگاه شهید باهنر کرمان بیش از 80 هزار دانش آموخته در طول 43 سال داشته است، مطرح کرد: 13 استاد نمونه از دانشگاه شهید باهنر کرمان توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده‌اند که به لحاظ تعداد جزو 10 دانشگاه اول کشور بوده است.
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با تشریح وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقاطع مختلف، اظهار کرد: سهم ایران در تولید مقالات علمی در پایگاه استنادی اسکوپوس در مقایسه با کشورهای ترکیه و سوئد بر مبنای تعداد مقالات منتشر شده ایران رتبه 16؛ ترکیه 19 و سوئد رتبه 20 در سال 2017 کسب کرده است.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت علمی ایران در دوران انقلاب براساس آمارهای مراجع بین المللی بی نظیر بوده است به طوری که رتبه علمی ایران در دنیا 16 و در خاورمیانه و منطقه نخست است. 
به گزارش ایسنا "حمیدرضا رشیدی‌نژاد" رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که این دانشگاه در سال 1356 در استان کرمان تاسیس شده است، پیشنهاد داد: در دروس معارف بازنگری شود و بیشتر به سمت عملی‌تر بودن سوق یابند.
همچنین "حسین مهرابی" رییس دانشکده فنی استان کرمان از عدم وجود نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشکده سخن گفت و اظهار کرد: 70 درصد دانشجویان دانشکده فنی جذب بازار کار می‌شوند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/188