printlogo


مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:
آغاز بازرسی و نظارت ویژه نوروز تأسیسات گردشگری استان کرمان
آغاز بازرسی و نظارت ویژه نوروز تأسیسات گردشگری استان کرمان
کد خبر: 189
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: به ‌منظور بررسی نحوه ارائه خدمات در واحدهای پذیرایی و اقامتی سطح استان برای میزبانی هرچه بهتر از میهمانان و گردشگران نوروز 1398، مرحله نخست بازرسی و نظارت بر تأسیسات گردشگری استان کرمان آغاز شد.
غلامرضا فرخی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام تعطیلات نوروز و لزوم آمادگی تأسیسات گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب و فراهم آوردن رضایت خاطر مسافران و گردشگران ورودی به استان کرمان مرحله نخست نظارت بر تأسیسات گردشگری استان کرمان شامل مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، رستوران‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین بوم گردی های در سطح استان آغاز و تا 17 اسفندماه سالجاری به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه در این مرحله تاسیسات گردشگری شمال، جنوب و غرب استان مورد بررسی قرار می گیرند، افزود: در این بازدیدها ضمن ارائه راهنمایی‌های لازم توسط بازرسین در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق تذکر شفاهی یا اخطار کتبی با واحد متخلف برخورد می‌شود که عدم رفع نواقص و معایب موجود در مهلت تعیین‌شده به تعطیلی یا پلمپ واحد منجر خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در مرحله دوم تاسیسات گردشگری شرق و قسمتهایی دیگر از جنوب استان از تاریخ 18 اسفندماه مورد بازدید قرار خواهند گرفت، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در طول ایام نوروز نیز با تیمی متشکل از دستگاهها و نهادهای مرتبط در محل اماکن خدماتی جهت نظارت و بازدید نوروزی حضور پیدا کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای 35 هتل، 141 دفتر خدمات مسافرتی، 62 رستوران بین راهی، 46 مجتمع تفریحی و پذیرایی، 311 واحد بوم گردی، 30 مهمانپذیر و 27 خانه مسافر است که آمادگی لازم جهت میزبانی از مسافران نوروزی را دارند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/189