printlogo


مرکز تربیت محیط بان در کرمان احداث می شود؛
انعقاد تفاهمنامه احداث مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه
انعقاد تفاهمنامه احداث مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه
کد خبر: 1893
تفاهمنامه همکاری‌های زیست محیطی، مابین صندوق ملی محیط زیست و استانداری کرمان با هدف برنامه‌ریزی، مدیریت و اقدامات اجرایی در زمینه حفاظت از محیط زیست با اولویت احداث مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه در استان کرمان به امضا رسید.
دکتر محمدجواد فدائی استاندار کرمان صبح امروز 20 خرداد ماه در دیدارِ رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست و مدیرکل محیط زیست استان کرمان در محل استانداری کرمان با تبریک هفته محیط زیست و قدردانی از تلاشگران این عرصه عنوان کرد: ما باور داریم که توسعه پایدار با لحاظ نکات زیست محیطی باید صورت گیرد.
وی تاکید کرد: برای تحقق این امر نیاز به علم، تکنولوژی و قدرت کارشناسی بیشتر داریم که راهکارهایی در این زمینه ارائه شود.
استاندار کرمان گفت: سعی می‌کنیم محیط زیست را درک کنیم و با رعایت نکات زیست محیطی، مباحث توسعه‌ای استان را پیش ببریم.
دکتر فدائی با اشاره به تفاهمنامه همکاری مابین استانداری کرمان و صندوق ملی محیط زیست به منظور احداث مجتمع مدیریت پسماندهای ویژه در استان کرمان بیان داشت: شرکت‌های صنعتی بزرگی در کرمان داریم که آماده سرمایه‌گذاری واحدهای مختلف در استان هستند.
وی ادامه داد: امکان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان مهیا است و با کمک محیط زیست می‌توانیم به توسعه استان سرعت دهیم و در فرصت قابل قبولی، مباحث تولید، درآمد و اشتغال مردم را به وضعیت مطلوب برسانیم.
استاندار کرمان همچنین به فعالیت صندوق ملی محیط زیست پرداخت و اظهار داشت: از محل شرکت‌های بزرگ و کمک‌های فنی و اعتباری می‌توانیم به صندوق کمک کنیم و در مقابل آنها به حل مشکلات زیست محیطی استان بپردازند.
**
رئیس هیات مدیره صندوق ملی محیط زیست عنوان کرد: صندوق به عنوان بخش اقتصادی در کنار سازمان‌های محیط زیستی دولت فعالیت می‌کند و هفت نفر از وزرا در هیات این مجمع عضویت دارند.
مسعود شهسواری تصریح کرد: اساسنامه تسهیلگری در صندوق پیش‌بین شده که کمک‌ها و هدایای دریافتی را صرفا در راستای فعالیت‌های زیست‌محیطی هزینه می‌کند.
وی به مواد قانونی بودجه در ارتباط با صندوق اشاره داشت و خواستار حمایت استانداری از فعالیت‌های صندوق ملی محیط زیست شد و افزود: هدف ما این است که بازچرخش مالی این صندوق هم در استان باشد.
شهسواری هدف از ایجاد سایت‌های مدیریت پسماندهای ویژه را بازیافت پسماندهای صنعتی و تولید محصولات غیرآلاینده و قابل استفاده دانست و عنوان کرد: ایجاد این سایت‌ها علاوه بر اشتغالزایی، جاذب سرمایه‌گذار و باب جدیدی در دنیا و ایران برای مدیریت پسماندها خواهد بود.
**
مرجان شاکری مدیرکل حفظت محیط زیست استان کرمان نیز، صندوق ملی محیط زیست را ظرفیتی برای پیشبرد فعالیت‌های زیست‌محیطی دانست و گفت: با همکاری صندوق ساختمانی برای اداره حفاظت محیط زیست منوجان، بازسازی‌ها و تعمیر پاسگاه‌های محیط زیست در استان صورت گرفته است.
وی افزود: محیط زیست مخالف توسعه نیست و شعار امسال خود را نیز " جهش تولید همراه با توسعه پایدار" قرار داده و با احداث سایت پسماندهای صنعتی در کرمان نیز سهمی در اشتغال دارد.
شاکری گفت: زمینی هم از سوی شرکت عمران علوی کرمان به منظور احداث مرکز تربیت محیط‌بان و سالن همایش‌های محیط زیست جنوب شرق کشور در هفت باغ کرمان هدیه شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1893