printlogo


آنالیز بازارها در هفته سوم خرداد؛
بورس همچنان می‌تازد/گرانی ۷۰۰ تومانی دلار در یک هفته
بورس همچنان می‌تازد/گرانی ۷۰۰ تومانی دلار در یک هفته
کد خبر: 1903
در هفته سوم از خرداد ماه سال جاری، کل بازارهای مالی همانند هفته گذشته، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. دلار در هفته سوم خرداد ماه با رشد ۳٫۹۸ درصدی از ۱۷۰۷۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۷۷۵۰ تومان در پایان هفته رسید و حدود ۷۰۰ تومان گران‌تر شد.

بورس باز هم با سبقت گرفتن از دلار و فلزات طلایی، سودده‌ترین بازار هفته جاری شدند. در هفته سوم از خرداد ماه سال جاری، کل بازارهای مالی همانند هفته گذشته، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. در هفته جاری فلزات طلایی روند صعودی محدودی را همانند هفته گذشته در پیش گرفتند، از سوی دیگر دلار شگفت انگیز ظاهر شد و کانال جدیدی را فتح کرد اما در نهایت باز هم بازار سهام، بازار پربازده این هفته بود.

دلار

بر اساس قیمت‌های اعلام شده صرافی ملی، اولین قیمت دلار در هفته جاری با کاهش ۱۰۰ تومانی نسبت به روز قبل به کانال ۱۶ هزار تومان وارد شد و انتظار کاهش قیمت بیشتر را در اذهان ایجاد کرد اما در ادامه دلار فراتر از این قیمت‌ها رفت و حتی در بازار آزاد قیمت به ۱۸ هزار تومان رسید.

دلار در روزهای پایانی هفته با افزایش قیمت قابل توجهی به سطح قیمتی ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان رسید و در مجموع بازدهی تقریبا چهار درصدی را برای هفته جاری به ثبت رساند.

دلار در هفته سوم خرداد ماه با رشد ۳٫۹۸ درصدی از ۱۷۰۷۰ تومان در ابتدای هفته به ۱۷۷۵۰ تومان در پایان هفته رسید و حدود ۷۰۰ تومان گران‌تر شد.

بورس

بازار سهام که هفته گذشته پربازده‌ترین بازار بود در هفته جاری نیز بازدهی قابل توجهی را به ثبت رساند و با رشد شاخص همراه شد. در همین راستا، شاخص کل در هفته جاری، با رشد تقریبا ۱۲۵ هزار واحد، معادل ۱۲٫۱ درصد افزایش یافت و توانست رکورد جدیدی را در کانال یک میلیون واحدی به ثبت برساند.

نماگر شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته جاری در سطح یک میلیون و ۱۵۴ هزار واحد قرار گرفت.

سکه و طلا

فلزات طلایی نیز که هفته گذشته کم بازده ظاهر شده بودند در هفته جاری نیز با افزایش قیمت قابل توجهی همراه نشدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، در هفته مذکور قیمت طلا (۱۸ عیار) در بازار با رشد ۱٫۰۳ درصدی از ۷۳۲ هزار تومان در ابتدای هفته به ۷۴۰ هزار و ۴۰۰ تومان در پایان هفته رسید.

همچنین قیمت سکه (بهار آزادی) نیز با رشد ۲٫۰۸ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به هفت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1903