printlogo


رییس سازمان صمت شمال استان خبر داد
بهره برداری از ۲۸ ابر کارخانه در استان کرمان
بهره برداری از ۲۸ ابر کارخانه در استان کرمان
کد خبر: 1941
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: تولید ۲۸ میلیون تن گندله، ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۰ میلیون تن شمش برای استان کرمان برنامه ریزی شده و بیش از ۲۸ ابرکارخانه (واحدتولیدی بزرگ) با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در استان کرمان افتتاح و یا در حال بهره برداری است.

"مهدی حسینی‌نژاد" شامگاه یکشنبه اول تیر ماه در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فراوری و تجهیزات وابسته در کرمان با اشاره به پیگیری های در حال انجام در حوزه ارتباط واحدهای معدنی و سرمایه گذاران اظهار کرد: از ظرفیت شورای معادن و معافیت های این شورا می توانیم برای کمک به بهره برداران معادن و سرمایه گذاران، صنایع فراوری و صادرات این محصولات با ارزش افزوده، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: سال گذشته با کمک شرکت ملی مس این تجربه به صورت پایلوت اتفاق افتاد و مسیری برای صنایع و معادن و سرمایه گذاران فراهم شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این مطلب که بخشی از حقوق دولتی معادن را در قالب شورای استانی برای استان های معدنی می توان محقق کرد، خاطرنشان کرد: استان کرمان با ۶ میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده در قالب ۴۲ ماده معدنی، سالانه بیش از ۳۳ میلیون تن انواع مواد معدنی از این استان در حال استخراج است و بیش از ۵۰ درصد حقوق دولتی کشور از استان کرمان به خزانه کشور واریز می شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: وجود منابع خدادادی معدنی در استان کرمان، تلاش های تمامی دلسوزان کشور موجب شده که با وجود همه مسائل و چالش ها و تحریم ها بتوانیم در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: تولید ۲۸ میلیون تن گندله، ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۰ میلیون تن شمش برای استان کرمان برنامه ریزی شده و بیش از ۲۸ ابرکارخانه(واحدتولیدی بزرگ) با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در استان کرمان افتتاح و یا در حال بهره برداری است که در سال های گذشته شاهد افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع فراوری استان بودیم که فرصتی برای خدمات و قطعه سازی محسوب می شود.

حسینی نژاد اضافه کرد: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید ارتباط و پیوند بین شرکت ها محسوب می شود که برگزاری چنین نمایشگاه هایی با وجود معادن مختلف می‌تواند این ارتباط بین قطعه سازان و سرمایه گذاران را تقویت کند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1941