printlogo


رییس مرکز ساخت داخل وزارت صمت،مطرح کرد
رصد مستمر عملکرد استان ها در برنامه تعمیق ساخت داخل
رصد مستمر عملکرد استان ها در برنامه تعمیق ساخت داخل
کد خبر: 1968
رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در دومین جلسه مشترک ویدئوکنفرانسی با مسئولان توسعه ساخت داخل استانها با تبیین دیدگاه ها و تشریح برنامه های این مرکز تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف کمی برنامه ساخت داخل باید به وحدت رویه و هماهنگی لازم برسیم تا اهداف کمی جایگزینی واردات از طریق تولیدات داخلی محقق شود.

سید محمد مهدی هادی گفت: «جهش تولید»، «توسعه صادرات و کنترل واردات»، «مدیریت و تنظیم بازار» و «تقویت و تعمیق ساخت داخل»، راهبردهای 4گانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مقطع کنونی است که از سوی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اجرای آن تاکید شده است.

وی افزود: برنامه های عملیاتی "توسعه ساخت داخل" دربرگیرنده اقدامات گسترده ای در حوزه داخلی سازی نیازها و قطعات واحدهای تولیدی از طریق به هم رسانی متخصصان، پژوهشگران، نخبگان و فعالان عرصه تولید است.

هادوی تاکید کرد: در مرکز ساخت داخل، ارتقا سطح کیفی محصولات ایرانی به جد دنبال می شود و در این زمینه باید به گونه ای عمل شود که مردم و شرکت ها با افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند و این نیازمند همت و کار دقیق مسئولان استانی "توسعه ساخت داخل" است که در برنامه ها به آن توجه شده است.

وی با اشاره به هدف ‌گذاری برای جایگزینی واردات و توسعه ساخت داخل در وزارت صمت تا سال 1400 تصریح کرد: این اهداف مبتنی بر اسناد بالادستی است و برای این منظور استان ها باید در گروه فعالیت های هشت گانه شامل: برق و الکترونیک، صنایع حمل و نقل، صنایع معدنی، صنایع غیرفلزی، صنایع فلزی و لوازم خانگی، ماشین سازی و تجهیزات، نساجی، پوشاک و سلولزی؛ برش استانی و برنامه های خود را اعلام و اجرایی کنند.

رییس مرکز ساخت داخل وزارت صمت گفت: آیین نامه های اجرایی نحوه رتبه بندی بنگاه های اقتصادی، روش احراز عمق ساخت داخل و تحقق آن و قیمت گذاری؛ نهایی شده است که پس از تصویب در هیات دولت برای اجراء ابلاغ می شود.

هادوی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای نمایشگاهی فرصت و امکان تبادل اطلاعات به صورت رودررو را فراهم می کند، تاکید کرد: استانها باید برای برگزاری نمایشگاه های فرصت های ساخت داخل و رونق تولید و نمایشگاه دائمی در محل واحدهای بزرگ تولیدی برنامه ریزی کنند.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین سازی و تجهیزات بر ضرورت پایش و نظارت بر اجرای میزهای ساخت داخل تاکید و خواستار ارایه گزارش از آخرین اقدامات و برنامه های میزهای ساخت داخل استان ها در سال جاری شد.

گفتنی است؛ در این جلسه مشترک مسوولان توسعه ساخت داخل استانها؛ ضمن بیان دیدگاه ها و نظرات خود سئوالات و دغدغه هایی که در خصوص اهداف کمی جایگزینی واردات به تولید داخل، نحوه اجرای قانون، چگونگی فعالیت سامانه توانیران، نقش پیمانکاران داخلی و تعمیق ساخت داخل در کشور، مشوق های حمایتی، نحوه مشارکت پیمانکاران ایرانی– خارجی، وظایف هیات نظارت و انواع ابزارهای تضمینی در قانون حداکثر... ارایه نمودند.

در پایان رئیس مرکز ساخت داخل وزارت صمت ضمن پاسخ به سوالها و دغدغه های مطرح شده از سوی مسوولان توسعه ساخت داخل استانها بر ضرورت ثبت دقیق اطلاعات توانمندیها و نیازمندیها در سامانه توانیران، تلاش برای ارتقاء سطح کیفیت تولیدات صنایع کشور به عنوان وظیفه ذاتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ویژه توسط مسئولان توسعه ساخت داخل استان ها در جهت ارتقاء کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولیدات صنایع و واحدهای تولیدی استانها تاکید کرد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1968