printlogo


رییس اتاق بازرگانی کرمان مطرح کرد
اقتصاد استان کرمان مبتنی بر دانش نیست
اقتصاد استان کرمان مبتنی بر دانش نیست
کد خبر: 197
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: معتقدیم اقتصاد استان کرمان مبتنی بر دانش نیست و به همین دلیل صادرات مواد خام را شاهد هستیم و ارزش افزوده نداریم.
 "سیدمهدی طبیب زاده" در مراسم بهره برداری از سامانه خدمات کشوری کسب و کار(سککوک) در کرمان اظهار کرد: باید در اتاق بازرگانی به سمت روش های اجرایی برویم و توسعه شرکت های دانش بنیان در دستور کاراست.
وی افزود: معتقدیم اقتصاد استان کرمان مبتنی بر دانش نیست و به همین دلیل صادرات مواد خام را شاهد هستیم و ارزش افزوده نداریم.
طبیب زاده تصریح کرد: راهی جز بنیان کردن اقتصاد مبتنی بر دانش در استان نداریم زیرا در حال حاضر علی رغم وجود ظرفیت ها و نیروی انسانی، خروجی متناسبی نداریم.
رییس اتاق کرمان بیان کرد: گمشده این مسائل بهره وری است که مشکل استان و کشور است و از سوی دیگر رقابت پذیری مفهوم فراموش شده ایست که خیلی از مسائل را می تواند حل کند.
وی افزود: شرایط ایجاد رقابت فراهم نشده و سیستم، هزینه های مالی را بر فعالان اقتصادی تحمیل می کند و امکان رقابت را می گیرد.
طبیب زاده با اشاره به اینکه تامین مالی جزو اولویت های ماست، اظهار کرد: بحث مهم در استان کرمان و کشور اشتغال است که مقدمه آن مهارت آموزی است و در شبکه الکترونیک کسب و کار اگر بتوانیم به یک مدل مشخص اجرایی برسیم، خیلی از مسائل حل می شود و می توانیم با شهرک های صنعتی کارهای زیادی انجام بدهیم و می شود فعالیت سامانه کسب و کار را از جنوب استان و جیرفت آغاز کرد و باید کار در بستر عملی پیاده شود.
"اصغر مصاحب" سرپرست معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با راه اندازی این سامانه اتفاقات خوبی بیفتد زیرا تامین مالی از دغدغه های فعالن اقتصادی است و با این سامانه ظرفیت بی نظیری در کشور ایجاد شده و خوب است از آن بهره برداری کنیم.
وی بیان کرد: امیدواریم از این فعالیت به عنوان فتح بابی برای استفاده از ابزاری های نوین تامین مالی در کشور استفاده و بنگاه های کوچک و متوسط بهره مند شوند.
سامانه کشوری کسب و کار برای ارتقاء و تسهیل تعاملات تجاری داخلی و بین المللی فعالیت می کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/197