printlogo


پس از ۴ سال توقف و با همت مسوولان محلی؛
چراغ معدن مس «کرور» عنبرآباد روشن خواهد شد
چراغ معدن مس «کرور» عنبرآباد روشن خواهد شد
کد خبر: 1985
فرماندار شهرستان عنبرآباد از اتمام عملیات اکتشاف معدن مس کرور با ذخیره اولیه ۱۵۰ میلیون تن تا پایان سال‌جاری خبر داد."محمود رئیسی" با اشاره به ظرفیتهای معدنی و گردشگری در منطقه «باغ آهنی» و «رودفرق» از توابع بخش جبالبارز جنوبی گفت: عملیات اکتشاف معدن مس کرور تا پایان سال به اتمام میرسد که باعث رونق اقتصادی در این شهرستان خواهد شد.

وی پیش بینی اولیه ذخیره معدن مس کرور را بیش از ۱۵۰میلیون تن اعلام کرد و افزود: عملیات اکتشاف این معدن به مدت ۴ سال عملا متوقف بود و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر رونق تولید و اشتغال، به اتفاق اعضای شورای تامین و مسوولان سازمان صمت جنوب کرمان از نزدیک مشکلات معدن مس کرور را بررسی و برای رفع موانع، دستورات لازم صادر شد. 

رییس شورای تامین شهرستان‌ عنبرآباد از مردم خواست با سرمایه گذاران معدن مس کرور برای آغاز عملیات  اکتشافات همکاری کنند و اظهار کرد: مردم باید همکاری کنند که مرحله اکتشاف زودتر انجام شود تا اینکه در روند کار معدن اخلالی ایجاد نشود.

رئیسی از توقف چهار ساله این معدن ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه به دلایلی چهارسال معدن مس کرور متوقف بود اما با پیگیری اعضای شورای تامین و مسئولین صمت اکتشافات مجدد آغاز شدند. 

فرماندار شهرستان عنبرآباد از حفر ۶ حلقه چاه در این منطقه خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری کار اکتشاف این معدن به پایان خواهد رسید که پیش بینی اولیه ذخیره معدن مس بیش از ۱۵۰ میلیون تن است. 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در شهرستان عنبرآباد از فراهم‌ شدن زمینه اشتغال برای ۴۰ نفر از اهالی منطقه خبر داد و افزود: در حال حاضر ۴۰ نفر از افراد بومی منطقه به صورت مستقیم در این معدن مشغول به کار هستند و در آینده نزدیک نیز زمینه اشتغال  ۱۰۰ نفر دیگر فراهم خواهم شد.

وی از برخورد قانونی با کسانی که بخواهند در کار معدن اخلال ایجاد کنند خبر داد و گفت: هر کس به نوعی بخواهد در روند کار معدن کرور اخلال ایجاد کند طبق قانون با آنها بشدت برخورد خواهد شد.

رئیسی معدن مس کرور را از جمله معادن غنی کشور عنوان کرد و افزود: این معدن میتواند باعث رونق اقتصادی شهرستان در امر اشتغال جوانان و رفع بیکاری بشود و تاثیر قابل توجهای در همه ابعاد منطقه خواهد داشت.

وی آبشار رو فرق را از ظرفیتهای منحصر به فرد و گردشگری منطقه دانست و گفت: اگر زمینه رشد و شکوفایی ظرفیتهای معدنی و گردشگری فراهم بشود شاهد تحول اقتصادی در سطح شهرستان خواهیم بود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1985