printlogo


برای نخستین بار؛
نمایشگاه تخصصی «مدیریت بحران» در کرمان گشایش یافت
نمایشگاه تخصصی «مدیریت بحران» در کرمان گشایش یافت
کد خبر: 1998
نخستین نمایشگاه ملی نشست‌های تخصصی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات در فضایی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و حضور ۴۰ شرکت و سازمان و هفت نشست تخصصی و کارگاه آمورزشی در محل نمایشگاههای دائمی کرمان گشایش یافت..

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب شرق کشور در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه و نشست های تخصصی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل امداد و نجات افزود: برپایی این نمایشگاه گامی مثبت در جهت اهداف استان کرمان و عرصه مناسبی برای نمایش توانمندی‌های شرکت نمایشگاه های جنوب شرق کشور در جامعه می باشد.

امیرحسین سعید گفت: نمایشگاه یک صنعت است و می تواند نقشی موثر در موفقیت بازرگانی و تجاری استان کرمان داشته باشد و  محور توسعه استان باشد و در این زمینه باید به همه ابعاد توسعه توجه شود.

وی تصریح کرد: موقعیت کنونی کشور به علت شیوع ویروس کرونا، مبارزه با بحران اهمیتی ویژه پیدا کرده و باید در زمینه چگونگی مدیریت بحران در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنیم و با فعالیت مضاعف برای کادر درمانی که ایثارگونه مدافع سلامت بودند، اهداف جهش تولید را محقق سازیم.

سعید با اشاره به اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه ملی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: شرکت ها و سازمان ها آخرین توانمندی در عرصه مدیریت بحران را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند که برای نخستین‌بار با هم افزایی به امداد و نجات و مدیریت بحران دست یابیم.

وی عنوان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه و نشست های تخصصی مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و امداد و نجات مقدمه ای برای معرفی کرمان به عنوان قطب فعالیت HSE در صنایع و معادن می‌شود.

ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا در کرمان

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: عمل به توصیه های بهداشتی در نمایشگاه معدن کرمان می تواند الگویی برای جامعه باشد و تغییر رفتار جامعه در این خصوص لازم است.

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: آغاز این بیماری همراه با ترس و واهمه در بین مسئولان، مردم و کادر بهداشت و درمان بود زیرا کرونا شوکی به تمامی دنیا و کشور ما وارد کرد و در ابتدا این شوک بسیار جدی انگاشته می شد و تمامی افراد خود را در مقابله با این بحران سهیم می دانستند.

وی تصریح کرد: مردم، کادر درمانی و حامیان به لحاظ مالی و معونی از ما پشتیبانی کردند و وظیفه اخلاقی ما این بود که عملیات درمانی را انجام دهیم اما هر بحرانی منحصر به فعالیت یک سازمان خاص نمی شود و از عهده آن به تنهایی برنمی‌آید و با همراهی مردم در مقابله با این بحران به پیروزی نایل می‌شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به ضرورت حرکت کردن چرخ اداری و اقتصادی کشور در شرایط دشوار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور لازم است که ادارات و شرکت ها و واحدها تعطیل نشود اما در کنار آن پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنیم.

وی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و سخت گیری در این زمینه به نفع همه جامعه است و در این زمینه تعطیلی ها دیگر پاسخگو نیست و رفتارها باید تغییر کند.

رشیدی نژاد بیان داشت: بحران کرونا به مسائل امروز کشور افزوده شده لذا می طلبد که رفتار خود را مطابق با شرایط امروز جامعه تغییر دهیم که هم کارها تعطیل نشود هم با رعایت توصیه های بهداشتی با آن مقابله شود.

وی با تاکید بر اینکه ترس و واهمه از شیوع بیماری کرونا باید افزایش یابد گفت: اکنون کرمان به خصوص منطقه جنوب استان در شرایط خاص و ویژه قرار دارد و با رعایت کردن توصیه های بهداشتی می توانیم از مبتلا شدن شهروندان جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: استان کرمان آمادگی لازم در مسائل بهداشتی و زیرساخت های مقابله با کرونا را در اختیار دارد و همه به خصوص شرکت ها و بنگاه های اقتصادی توانمند در این جهت وارد عمل شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تمامی مجموعه استانداری کرمان و دانشگاه های علوم پزشکی استان را با کمک های مالی و معنوی در مقابله با کرونا حمایت کردند و در بخش زیرساخت ها برای بیماری اقداماتی انجام شد که جای قدردانی دارد و از مدیریت شرکت ملی مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و گهرزمین در مجموعه استانی و ملی همکاری خوبی در مقابله با کرونا داشتند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز از سه مجموعه ازجمله شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و شرکت گهرزمین به علت رعایت پروتکل های بهداشتی و همراهی با این دانشگاه در مقابله با کرونا، تقدیر کردند.

این نمایشگاه به مدت سه روز برپاست.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/1998