printlogo


انتقاد صریح رییس کل دادگستری کرمان؛
پاسخگوی عواقب عدم توجه به ساماندهی بافت فرسوده،کیست؟
پاسخگوی عواقب عدم توجه به ساماندهی بافت فرسوده،کیست؟
کد خبر: 2050
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سال هاست که ساماندهی بافت های فرسوده باید اجرا شود که در مقطعی کار دنبال شد اما اتفاق خاصی نیفتاده به دلیل اینکه مسئول مربوطه احساس تکلیف نمی کند.

یدالله موحد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به عدم اقدام لازم توسط دستگاه های متولی در رابطه با تعیین تکلیف ساختمان های مخروبه شهر کرمان به ویژه اطراف بازار اظهار کرد: سهل انگاری سازمان ها در انجام وظایف، مردم را با مشکل مواجه می کند. وی افزود: سال هاست که ساماندهی بافت های فرسوده باید اجرا شود که در مقطعی کار دنبال شد اما اتفاق خاصی نیفتاده به دلیل اینکه مسئول مربوطه احساس تکلیف نمی کند.

موحد تصریح کرد: درست در دل شهر یک مخروبه می شود پناهگاه یک سارق مسلح که چند طلافروشی را سرقت کرده و یک نفر را می کشد. وی با بیان اینکه شهرداری کرمان درباره ساماندهی این مخروبه چه اقدامی انجام داده؟ گفت: این مسئله در شورای تامین و پیشگیری از وقوع جرم مطرح شده که اکنون با بی مسئولیتی به این مسئله توجه نمی کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه چه کسی باید این موضوع را جواب بدهد؟ افزود: ساختمان های مخروبه و متروکه امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد و پناهگاه سارقین و معتادان می شود. وی اظهار کرد: براساس ماده پنج قانون شهرداری، تکلیف شهراری است که ساختمان های مخروبه تعیین تکلیف و بازسازی شده و یا به صاحبان آنها اخطار داده و ساختمان ها را تخریب و جمع کنند.

موحد با اشاره به اینکه مصوبه شورای تامین را در این زمینه داریم و باید شهردار جواب و گزارش کار را در این زمینه بدهد، افزود: این مخروبه ها آسیب زا و زمینه تولید جرم است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر این ساختمان ها اثر فرهنگی است و باید حفظ شود، باید اقدامات لازم انجام شود و لازم است مسوولان مربوطه تحت تعقیب قرار گرفته و پاسخگو باشند و مصداق ترک فعل همین است.

وی افزود: همیشه نباید فعل ها را تعقیب کرد گاهی ترک فعل خسارت و زیانش بیش از فعل هاست. نباید همیشه منتظر بود تا کسی کاری بکند و یقه اش را بگیریم.

موحد با مطرح کردن اینکه آیا بابت کارهای نکرده کسی نباید پاسخ بدهد، گفت: در این موضوع نباید کوتاه آمد.

وی تصریح کرد: هیچ تکلیفی خارج از وظایف دستگاه ها خواسته نشده و هیچ مسئله ای در کشور رها شده نیست و هر موضوعی یک دستگاه متولی آن است. می گوییم هر موضوعی که تولید آسیب می کند باید توسط مسئولش پیگیری و چاره اندیشی شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2050