printlogo


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان:
یکهزار و۸۰۰ طرح آبیاری نوین در کرمان اجرا شد
یکهزار و۸۰۰ طرح آبیاری نوین در کرمان اجرا شد
کد خبر: 2118
به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان طی سه سال گذشته با حمایت جدی دولت یکهزار و ۸۰۰ پروژه آبیاری کم فشار زیر سطحی با مساحتی بالغ بر سه هزار و ۸۱۰ هکتار در این استان اجرا شده است.

عباس سعیدی افزود:با احتساب این میزان طرح  تاکنون بیش از ۸۶ هزار هکتار از اراضی این استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده و این در حالیست که  حدود ۶ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه این سیستم ابداعی باغداران استان کرمان و برای خرده مالکین بسیار مناسب است اظهار داشت: در این روش هیچ نیازی به استخر، برق و ایستگاه پمپاژ وجود ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: این روش آبیاری برای اراضی خرد در حد نیم هکتار و تا چندین هکتار نیز  قابل اجرا است.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم این استان در اجرای سیستم آبیاری نوین در کشور گفت: در سال ۹۸ اقدامات بسیار خوبی در حوزه آبیاری تحت فشار در استان کرمان انجام شده و کرمان یکی از استان های پیشرو در اجرای طرح سیستم آبیاری نوین است.

سعیدی افزود: تحول بسیار بزرگی در زمینه بهینه سازی مصرف آب و مقابله با چالش‌های کم آبی در مناطق کویری این استان رقم خورده و امیدواریم با استقبال بهره برداران شاهد تداوم در این حوزه و ارتقای بهره وری و بهینه سازی آب کشاورزی باشیم.

استان کرمان با وجود کم آبی و آب و هوای کویری از مهمترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می شود که پسته، خرما، مرکبات، گردو، بادام، صیفی جات و محصولات جالیزی از مهمترین محصولات این بخش است که به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2118