printlogo


رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:
نهضت ساخت داخل در کرمان تعطیل است
نهضت ساخت داخل در کرمان تعطیل است
کد خبر: 2134
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان درباره ابطال کارت بازرگانی برخی از صادر کنندگان نیز عنوان کرد: طبق تصمیمات گرفته شده کارت بازرگانی تولیدکنندگان بسته شده است تاکید می‌کنم ما طرفدار بی‌قانونی نیستیم اما این قانون نواقص و مشکلاتی دارد که باید بازنگری شود.

شهباز حسن‌پور در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان و معاونین وزارت صمت با استاندار کرمان گفت: نهضت ساخت داخل استان کرمان تعطیل رسمی است و یکسری کارها از سوی برخی از شرکت‌ها شروع شده اما معتقدیم این کارها در شرایط عادی است و مطابق شرایط جنگ اقتصادی کشور نیست.

وی بر لزوم ارتباط بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: بیش از ۲ هزار عضو هیات علمی در استان کرمان وجود دارد که از ظرفیت آنها به‌خوبی در استان استفاده نمی‌شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه سخنان خود از مشکلات اصناف سخن به میان آورد و اظهار کرد: در بحث تنظیم بازار از عید نوروز تاکنون حتی یک ریال تسهیلات به کسبه استان کرمان نه از محل تسهیلات کرونایی و نه از این افزایش قیمت‌های یک شب تزریق نشده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، استان کرمان را یک استان صادراتی دانست و بیان کرد: در خصوص مشکلات صادر کنندگان باید یک جلسه برگزار تا مشکلات و موانع را برطرف کنیم زیرا اینجا بحث نظام مطرح است.

حسن‌پور با اشاره به پسته استان کرمان عنوان کرد: حدود ۱۰۰ هزار تن پسته از سال گذشته در انبارهای استان باقی مانده است و حدود ۲۰۰ هزار تن در سال جاری به این میزان پسته مانده در انبارها اضافه می‌شود که باید فکری برای این موضوع شود و تاکید می کنیم که تصمیمات خلق‌الساعه دولت باعث ضرر و زیان جدی کشاورزان شده است.

وی درباره ابطال کارت بازرگانی برخی از صادر کنندگان نیز عنوان کرد: طبق تصمیمات گرفته شده کارت بازرگانی تولیدکنندگان بسته شده است. تاکید می‌کنم ما طرفدار بی‌قانونی نیستیم اما این قانون نواقص و مشکلاتی دارد که باید بازنگری شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پایان به حوزه معادن استان اشاره کرد و افزود: ظرف ۱۰ روز آینده جلسه شورای عالی معادن کرمان به صورت اختصاصی در تهران برگزار خواهد شد. ما هزاران مشکل در شورای عالی معادن داریم که باید رفع شود به‌ طور مثال برخی‌ها مجوزی ۱۰ سال گرفته‌اند و هیچ اقدامی نکرده‌اند که باید در این زمینه فکری شود.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی استان کرمان عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در بحث مطالعه و اکتشاف معادن است و معادن زیادی در استان کرمان هنوز فعال نشده‌اند.

وی با انتقاد شدید بر عدم توجه برخی از شرکت‌ها به مسئولیت‌های اجتماعیشان، اظهار کرد: ۹۰ درصد شرکت‌های بزرگ اقتصادی هیچ مسئولیت اجتماعی ندارند و همچنین در بحث اکتشافات نمی‌توان منتظر بودجه دولتی بود زیرا منابع مالی دولت محدود است لذا باید شرکت‌های فعال در استان براساس مسئولیت اجتماعیشان در بحث مطالعه و اکتشاف معادن ورود پیدا کنند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2134