printlogo


مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس خبر داد
استارت پرقدرت صادرات در شرکت مس
استارت پرقدرت صادرات در شرکت مس
کد خبر: 216
مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت مس گفت: قرارداد صادرات 150 هزار تن کنسانتره مس منعقد شده و اولین کشتی با حجم 20 هزار تن کنسانتره ظرف چند روز آینده بارگیری شده و راهی مقاصد صادراتی خواهد شد.
سهم شرکت ملی صنایع مس ایران با سرمایه 7800 میلیارد تومانی از جمله سهم های بزرگ بازار است که از ابتدای فصل زمستان افزایش قیمت 15 درصدی داشته است.
سود خالص این شرکت در 9 ماهه امسال، جهش تقریبا 120 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. بررسی روند معاملات نشان می‌دهد که نماد فملی مدتی‌ است که از سوی حقوقی‌های بازار سهام مورد توجه گرفته و قدرت خریداران بیش از فروشنده‌ها بوده است. این شرکت، یازدهمین ماه سال را با رشد بیش از 200 درصدی مبلغ فروش سپری کرد که این امر عمدتاً ناشی از افزایش مقدار فروش کاتد است. انتطار می‌رود این روند رو به رشد در ماه‌های آتی نیز تکرار شود.
«بهروز رحمتی» مدیر امور سهام و سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص وضعیت «فملی» و پیش بینی روند سودآوری سال آینده بیان کرد: در بودجه امسال پیش بینی تولید 200 هزار تن کاتد مس شده بود؛ اما تا این لحظه 240 هزار تن تولید کاتد مس در شرکت انجام شده است. قطعا در سال 98، حجم کمی تولید بیش از 240 هزار تن خواهد بود. کیفیت محصول تولیدی نیز در حد بهترین کیفیت ممکن است.
وی افزود: افزایش احتمالی نرخ ارز در سال 98 نیز اثر مثبتی بر سودآوری شرکت بر جای خواهد گذاشت.
رحمتی در رابطه با وضعیت صادرات اظهار داشت: قرارداد صادرات 150 هزار تن کنسانتره مس منعقد شده و اولین کشتی با حجم 20 هزار تن کنسانتره ظرف چند روز آینده بارگیری شده و راهی مقاصد صادراتی خواهد شد. با این وضعیت به روند سودآوری شرکت در سال آینده خوشبین هستیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/216