printlogo


مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمان خبر داد
ریزش ۶ هزار نفری نیروی کار در کرمان از ابتدای سال ۹۹
ریزش ۶ هزار نفری نیروی کار در کرمان از ابتدای سال ۹۹
کد خبر: 2174
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: در دو ماه ابتدای امسال بیش از ۶۰۰۰ نفر نیرو در تامین اجتماعی استان کرمان ریزش داشته ایم که باید این مسئله در برنامه اشتغال تا پایان سال جبران شود.

رضا اسماعیلی در جلسه گروه کاری اشتغال استان کرمان اظهار کرد: دستگاه های اجرائی باید از ثبت استخدامی ها در سامانه رصد(مربوط به تعهد اشتغال) به عنوان اشتغال ایجاد شده خودداری کنند زیرا امکان همپوشانی دارد.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا، ریزش نیرو در بخش هایی از اقتصاد اتفاق افتاده و باید برنامه اشتغال استان در سال جاری که ۴۲ هزار نفر دیده شده، کامل اجرا و همچنین اضافه بر آن نیز کار شود که احتمالا به ۵۰ هزار نفر می رسد.

اسماعیلی تصریح کرد: در دو ماه ابتدای امسال بیش از ۶۰۰۰ نفر نیرو در تامین اجتماعی استان کرمان ریزش داشته ایم که باید این مسئله در برنامه اشتغال تا پایان سال جبران شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان در ادامه بیان کرد: بحث ایجاد اشتغال برنامه محور است و نمی توان حرف تحویل برنامه داد و باید نام و کد ملی افراد وارد سامانه رصد شود و مباحث مطرح شده از سوی برخی ادارات برای ما قابل قبول نیست.

وی اظهار کرد: تاکنون اطلاعات ۵۸۶۹ نفر در سطح استان کرمان وارد سامانه رصد شده و امیدواریم تا پایان سال کل برنامه اشتغال محقق شود.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه درخواست تسهیلات مربوط به کرونا جایگاه هشتم کشور و در پرداخت تسهیلات رتبه نوزدهم کشور را دارد اظهار کرد: ۱۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای استان کرمان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

گفتنی است: "یحیی صادقی" مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به عدد اشتغال ایجاد شده توسط این نهاد تاکنون بیان کرد: ایجاد اشتغال جزو اولویت های کمیته امداد است و امیدواریم تا مهرماه سهمیه اشتغال کمیته امداد کاملا محقق شود.

وی با اشاره به اینکه احتمالا به سهمیه اشتغال کمیته امداد در سال جاری اضافه شود، تصریح کرد: برنامه های خوبی در سال جاری داریم و تقاضای ما این است که درخواست تامین اعتبار جدید برای ما داده شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2174