printlogo


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان مطرح کرد
رشد ۲۳ برابری اعتبارات طرح تعادل بخشی آب در کرمان
 رشد ۲۳ برابری اعتبارات طرح تعادل بخشی آب در کرمان
کد خبر: 2184
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: توجه دولت در زمینه حفاظت از منابع آب، موجب رشد ۳۲ برابری اعتبارات طرح تعادل بخشی در این استان شده است.

علی رشیدی افزود: موضوع آب سال ۹۳ در دستور کار ویژه دولت قرار گرفت و پـس از تشـکیل کـارگروه های تخصصی، نتیجه گیری شد که در کوتاه مدت، تنها راه نجات آب کشور و برقراری تعادل بین منابع و مصارف و فراتر از آن، احیـای دشت ها و اجرای طرح های غیرسازه ای است.

وی بیان کرد: پروژه های قبلی طرح تعادل بخشی مورد آسیب شناسی و بازبینی قرار گرفت و در نهایت در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب کشور، این طرح با پروژه های ۱۵ گانه آن به تصویب رسید و برای  هشت پروژه و سه فعالیت آن دستورالعمل تـدوین و بـا امضا وزیر نیرو ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان تصریح کرد: به منظور ساماندهی بستر رودخانه های استان با هدف جلوگیری از تخریب اراضی روستاهای حاشیه رودخانه ها کـاهش خسـارت وارده در اثر سیلاب به مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی و تاسیسات شهری، طرح های ساماندهی رودخانه ها و کنترل سیلاب در هفت هزار و ۸۴۲ کیلومتر از رودخانه های استان کرمان در دست اجرا است.

وی ادامه داد: انجام خدمات نقشه برداری و مطالعات تعیین حد بستر، حریم و مرحله اول ساماندهی رودخانه ها،  نشانه گذاری حد بستر،  اجرای ساماندهی دیواره سازی و مهار سیلاب و انجام مطالعات مرحله دوم ساماندهی از جمله اقدامات انجام شده در طرح های ساماندهی رودخانه ها و کنترل سیلاب بوده است.

رشیدی با بیان اینکه مطالعات ۲۰۰ کیلومتر تعیین حد بستر و حریم تالاب جازموریان در حال انجام است اظهار داشت: با اقدامات بعمل آمده در بخش ساماندهی رودخانه ها، شهرهای جیرفت و بردسیر از خطر سیل ایمن گشت و بسیاری از نقـاط حادثـه خیـز رودخانه ها در سراسر استان رفع و اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان تاکید:  به رغم کاهشی بودن فصل آب در سال ۹۷ و ۹۸، اعتبارات عمرانی شرکت از هفت میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومـان در سـال ۱۳۹۳ با رشد ۳۰۰ برابری بـه ۲۵۳ میلیـارد تومـان در سـال ۹۸ رسید.

وی گفت: همچنین سهم شرکت آب منطقه ای کرمان  از اعتبارات استانی از مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۳ به چهار میلیارد  و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2184