printlogo


در آیین اختتامیه جشنواره،معرفی شدند
برگزیدگان دانشگاه شهید باهنر کرمان در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت
برگزیدگان دانشگاه شهید باهنر کرمان در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت
کد خبر: 2231
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت با تقدیر از انجمن‌های علمی_دانشجویی علوم کامپیوتر، اقتصاد کشاورزی و کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان، به کار خود پایان داد.
آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت به صورت مجازی و با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، مهندس عسکری مدیر کل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از مسئولان در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.

لزوم تربیت دانش آموخته‌های دانشگاه‌ها با توجه به نیاز‌های روزجامعه/ حضور دانشجویان خارجی دراین جشنواره، مقدمه‌ای برای ارتباطات علمی، بین‌المللی در آینده

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به رشد جشنواره بین المللی حرکت در چند سال اخیر اظهار داشت: جشنواره بین المللی حرکت زمینه خوبی را برای کار‌های مشترک و گروهی علمی در جهت یک موضوع خاص را برای دانشجویان فراهم کرده و در این راستا باید به سمت انجام امور علمی گروهی و مشترک در دانشگاه‌ها نیز حرکت کنیم زیرا وقتی دانشگاه‌های مختلف در کنار هم قرار می‌گیرند در حل مشکلات کشور، جامع‌نگری بیشتری پیدا می‌کنند.

وی افزود: این جشنواره زمینه‌های خوبی برای توجه به کاربست دانش و همچنین فعالیت‌های مشترک علمی، بین‌المللی فراهم کرده است.

وزیر علوم با اشاره به حمایت دانشگاه‌ها از انجمن‌های علمی دانشجویی در سال‌های اخیر گفت: حضور دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته با این اوصاف نسل جدیدی از دانشگاه را پیش رو داریم و دانش‌آموخته‌هایی که باید منطبق با نیاز‌های روز تربیت شوند.

وی افزود: خود دانشگاه‌ها هم باید در قالب رفع نیاز‌های جامعه تلاش کنند که این حرکت در سال‌های اخیر در کشور اتفاق افتاده و دانش‌آموخته‌های ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، یافته‌های خود را به خوبی کاربردی کرده و با استفاده از دانش خود مسیر رفع نیاز‌ها را طی می‌کنند؛ بنابراین نسل بعدی دانش‌آموخته‌ها باید با دانش بیشتر در این مسیر حضور پیدا کنند.

دکتر غلامی با بیان اینکه جشنواره حرکت به علاقه‌مندی دانشجویان جهت می‌دهد و دانشجویان می‌توانند انگیزه خود را بیشتر و بهتر پیگیری کنند، افزود: بخش بین‌المللی این جشنواره وجه ارزشمندی است که باعث ارتباطات گسترده بین دانشگاه‌ها در سطح جهانی می‌شود.

وی در ادامه گفت: حضور دانشجویان از کشور‌های مختلف در این جشنواره بین‌المللی از طریق شبکه‌های مجازی می‌تواند مقدمه‌ای برای ارتباطات بین‌المللی در آینده باشد. امروز زمانی نیست که دانش بشری در محدوده جغرافیایی خاص محصور باشد همان گونه که همه تلاش می‌کنند دستاورد‌های علمی خود را در ایده‌های مختلف منتشر کنند، بهره‌گیری از این دستاورد‌ها نیز یکی از نتایج این اشتراک گذاری‌هاست.

وزیر علوم، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح جهان گفت: این بیماری البته مشکلاتی را ایجاد کرد، اما همه کشور‌ها به یک ظرفیت جدیدی در این شرایط دست پیدا کرده و از روش‌های سنتی خود خارج شدند که این دستاورد بزرگی است واستفاده از آموزش مجازی یکی از این ظرفیت‌هاست.

دکتر غلامی در پایان با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره، اظهار امیدواری کرد این بیماری به زودی ریشه‌کن شود و شاهد حضور دوباره دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

ابلاغ آئین‌نامه بازنگری شده نحوه فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی به دانشگاه‌ها/ حضوردانشجویان۱۲۷ کشور در دوازدهمین دوره جشنواره

دکترغفاری با تشکر از مسئولان دانشگاه های الزهرا (س) و شهید بهشتی در برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی حرکت اظهار داشت: آئین نامه بازنگری شده نحوه فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی به دانشگاه ها ابلاغ شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه ۱۵۴۸ اثر علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: ۲۵۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها این آثار را داوری کردند، ۱۰۰ دانشگاه در این جشنواره مشارکت کردند و ۳۰ هزار اثر نیز در بخش بین‌المللی به ثبت رسید که این آثار از ۱۲۷ کشور ارسال شده است.

دکتر غفاری در ادامه گفت: این تعداد آثار بین‌المللی نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما در سطح جهانی دیده می‌شوند و این را مدیون تلاش‌های جمعی دانشجویان، تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی می‌دانیم. مجموعه‌های دانشجویی در قالب تشکل‌ها و انجمن‌های علمی و فرهنگی، بستری برای رشد دانشجویان و فرهنگ دانشگاهی هستند و جشنواره بین‌المللی حرکت نیز که دوازدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد با پویندگی و بالندگی بیشتر دانشجویان همراه بوده است.

وی افزود: با توجه به شرایط و شیوع ویروس کرونا امروز اختتامیه این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود، اما با همه این شرایط شاهد رشد آثار ثبت شده نسبت به گذشته هستیم.

همچنین در ادامه این آیین مهندس عسکری مدیرکل امور پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی یکی از مجموعه‌های موثر و مفید علمی در دانشگاه‌ها است، گفت: در طول ۲۰ سال گذشته که انجمن‌های علمی دانشجویی به فعالیت پرداخته اند، شاهد فعالیت‌های گسترده علمی و پژوهشی این انجمن‌ها بودیم و از سال ۱۳۹۷ انجمن‌های علمی وکانون های فرهنگی نوسازی و توانمند شدند تا بهتر بتوانند در ارائه خدمات به جامعه فعالیت کنند و در فرایند توسعه کشور نقش موثری داشته باشند.

وی بابیان اینکه بین المللی سازی یکی از فعالیت‌های مهم جشنواره حرکت است، گفت: انجمن‌های علمی می‌توانند مکملی برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه‌ها باشند.

همچنین دبیر بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت با اشاره به افزایش حضور دانشجویان خارجی در این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره شاهد حضور ۲۸ هزار دانشجوی خارجی در بخش های مختلف جشنواره هستیم و آثار ارسالی از دوره یازدهم که ۲۲ هزار اثر ارسال شده بود به ۳۰ هزار اثر ارسالی افزایش یافته است.

حمیدیان افزود: همچنین کشورهای شرکت کننده در بخش بین الملل از ۵۴ کشور در جشنواره یازدهم به ۱۲۷ کشور در این دوره افزایش داشته است.

در پایان این آیین از برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت به صورت مجازی تقدیر شد.

برای مشاهده اسامی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت کلیک نمایید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2231