printlogo


معاون بازرگانی سازمان صمت استان،تشریح کرد
وضعیت فعلی تولید و توزیع ماسک در کرمان
وضعیت فعلی تولید و توزیع ماسک در کرمان
کد خبر: 2270
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: اکنون در این مقطع زمانی معضلی مبنی بر کمبود ماسک نداریم اما در یک ماه آینده با مشکل روبرو خواهیم شد لذا از همین الان باید پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک را تامین کنیم.

سینا خسروی در ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا و نیاز استان به ماسک گفت: پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک استان از شهرهای ملایر و یزد تهیه می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های این سازمان در راستای نیاز استان به ماسک، عنوان کرد: رصد بازار از طریق کمیته تخصصی، تعیین قیمت واقعی، تامین پارچه و واردات ماسک از جمله اقدامات برای رفع مشکل ماسک استان می‌باشند.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به قیمت‌های ماسک عنوان کرد: قیمت ماسک سه لایه که پارچه از طریق سامانه IMED.IR تامین می‌شود، ۱۵۰۰ تومان و قیمت ماسک سه لایه که پارچه آن خارج از این سیستم تامین می‌شود، ۲۱۰۰ تومان است.
وی ادامه داد: ۶۰ واحد تولیدی در استان کرمان تاکنون در سامانه IMED.IR ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۵ واحد پول پارچه مورد نیاز خود را واریز کرده‌اند ضمن آنکه یک واحد در شهرستان زرند نیز توانسته خارج از سیستم، پارچه مورد نیاز خود را تامین کند و فعلا ۵۰۰ هزار ماسک تولید کرده است که باتوجه به اینکه کیفیت پارچه های این کارخانه بالا بوده ۴۰۰ هزار عدد از این ماسک ها را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و ۱۰۰ هزار عدد دیگر را در اختیار لوازم پزشکی‌ها  برای عرضه قرار داده ایم.
خسروی با اشاره به ظرفیت تولید ماسک استان اظهار کرد: واحدهای تولیدی کرمان، زرند و رفسنجان بیش از ۲۵۰ هزار عدد ماسک را در روز می‌توانند تولید کنند که این میزان به جزء تولیدات گروه‌های جهادی و مردم نهاد می‌باشد.
وی از واردات ۶۰۰ هزار ماسک به استان خبر داد و بیان کرد: تجهیزات پزشکی نیز روزی ۷۰ هزار ماسک توزیع می‌کنند و قیمت ماسک کاهش پیدا کرده و اکنون ماسک با قیمت ۲۰۰۰ یا ۲۱۰۰ تومان عرضه می‌شود.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: اکنون در این مقطع زمانی معضلی مبنی بر کمبود ماسک نداریم اما در یک ماه آینده با مشکل روبرو خواهیم شد لذا از همین الان باید پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک را تامین کنیم.
وی با تاکید برآنکه هنوز پارچه‌ای که حتی پول آن واریز کرده، گرفته نشده است، تصریح کرد: ۳۷۰ هزار مترمربع واحدهای ما در سامانه IMED.IR ثبت‌نام کرده‌اند که پارچه آنها باید تامین شود بنابراین تامین پارچه را می‌توانیم از خارج کشور تهیه کنیم که یک شرکت آمادگی این را دارد که باید به حدود ۶۰۰ هزار دلار به آن تخصیص دهیم تا بتواند ۳۰ تن پارچه را وارد کند.
ماسک با قیمت مناسب و مصوب به درستی توزیع شود
استاندار کرمان هم در ستاد تنظیم بازار با تاکید بر تولید روزانه ماسک در استان از ۲۰۰ هزار عدد به ۴۰۰ هزار عدد گفت: مکانیسم توزیع باید درست و دقیق اطلاع رسانی و انجام شود.
محمد جواد فدائی استاندار کرمان در ششمین ستاد تنظیم بازار استان بیان داشت: مکان عرضه ماسک باقیمت دولتی مشخص و با نظارت و بازرسی بالا صورت گیرد.
استاندار کرمان در خصوص سایر مصوبات جلسه با اشاره به نیاز استان به کالاهای اساسی به قیمت گذاری این کالاها با توجه به میزان عرضه و تقاضا تاکید کرد و افزود: از الگوی موفق قیمت مرغ در رفسنجان برای مرکز استان استفاده کنید

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2270