printlogo


شهردار کرمان در نشست خبری، تشریح کرد
رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان با چهار محور اصلی
رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان با چهار محور اصلی
کد خبر: 2310
شهردار کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رییس و سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان برگزار شد، برگزاری رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان را ازجمله طرح‌های فرهنگی دانست و گفت: مدیریت شهری در برگزاری این رویداد نیازمند نظرات صاحب‌نظران است.
سیدمهران عالم‌زاده افزود: در برگزاری این رویداد از تمام اندیشمندان در حوزه‌های مختلف تقاضا داریم موارد لازم را بررسی و راهنمایی‌های لازم را به مدیریت شهری ارایه دهند.
شهردار کرمان با بیان این‌که این رویداد، شامل چهار محور کلی است، گفت: قطعاً برگزاری ویژه‌برنامه‌ای برای بزرگداشت سپهبد شهید سردار سلیمانی با همکاری مقامات و دستگاه‌های کشوری، از محورهای این رویداد است.
عالم‌زاده افزود: با توجه به این‌که امسال نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی را در پیش داریم، شهرداری وظیفه خود می‌داند در کنار سایر نهادها، ویژه‌برنامه‌ای در شأن این شهید بزرگوار طراحی و اجرا کند.
وی ادامه داد: همچنین یک اِلمان اصلی و چند اِلمان فرعی از سپهبد شهید سلیمانی در نقاط مختلف شهر کرمان نصب خواهد شد.
عالم‌زاده اجرای ویژه‌برنامه مرز پُرگهر با رویکرد فرهنگی، هنری و اجتماعی، ساخت و راه‌اندازی موزه بلدیه و ساخت ساختمانی فاخر از لحاظ معماری را ازجمله دیگر برنامه‌های رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان دانست و گفت: ساختمانی که در قالب رویداد یک‌صدسالگی شهرداری کرمان ساخته خواهد شد، هویت فرهنگ این مرز بوم را به نمایش خواهد گذاشت و حرکت بزرگی در جنوب‌شرق کشور تلقی خواهد شد.
وی افزود: این ساختمان که با محور عمرانی ساخته می‌شود، رویکرد فرهنگی‌هنری دارد تا جاذب گردشگر از نقاط مختلف کشور و جهان باشد و به محلی برای برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی‌هنری تبدیل شود.
شهردار کرمان ادامه داد: در ویژه‌برنامه مرز پُرگهر نیز که تمام بخش‌های ادبی، علمی و فرهنگی را در بر می‌گیرد، برنامه‌های مختلف فرهنگی‌هنری اجرا خواهد شد و هر سال در قالب مرز پُرگهر، یک جایزه ملی برای آن تعریف می‌شود.
عالم‌زاده در خصوص موزه بلدیه نیز گفت: با راه‌اندازی موزه بلدیه، تاریخ شفاهی شهرداری و شهر کرمان و آثاری که از مدیریت شهری از گذشتۀ دور تاکنون به‌جا مانده، جمع‌آوری می‌شود.
تکمیل محور سپهبد شهید سلیمانی
شهردار کرمان همچنین با بیان این‌که بیشترِ انتظارات مردم از شهرداری، اجرای پروژه‌های عمرانی است، از تکمیل دو پروژه ترافیکی ازجمله تقاطع غیرهم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عج) و تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان (الغدیر) خبر داد و گفت: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح سربازان گمنام امام زمان (عج)، در سال‌جاری و تقاطع غیرهم‌سطح شهدای خلبان، در سال آینده تکمیل خواهد شد.
عالم‌زاده با اشاره به این‌که چند پروژه بزرگ شهری مدنظر شورای اسلامی شهر کرمان است و شهرداری به‌صورت ویژه به آن می‌پردازد، گفت: ازجمله این طرح‌ها، تکمیل محور سپهبد شهید سلیمانی است که در حال حاضر برای بازگشایی این محور از بلوار کوثر تا الغدیر، اقداماتی در دستور کار است.
وی افزود: در این خصوص هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط شروع شده و قرار است املاک مسیری این محور به‌زودی تملک شود.
شهردار کرمان پروژه مهم دیگر را جمع‌آوری آب‌های سطحی و ایمن‌سازی شهر در مقابل سیلاب دانست و گفت: مطالعات آن توسط مشاور در حال تکمیل است و بخشی از این مطالعات تکمیل شده و به مرحله اجرا رسیده است.
عالم‌زاده افزود: خیابان ۱۷ شهریور، به‌عنوان اولین فاز اجرایی پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی به‌زودی با انتخاب پیمانکار مناسب، به نتیجه می‌رسد.
وی همچنین از برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار برای پروژه پیاده‌راه میدان توحید خبر داد و گفت: نقشه‌های این طرح به تأیید اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان رسیده و اجرای آن به‌زودی شروع خواهد شد.
شهردار کرمان افزود: احیا و بازآفرینی خیابان گلبازخان نیز در دستور کار قرار دارد.
عالم‌زاده ساماندهی ورودی‌های شهر را ازجمله پروژه‌های مهم و مدنظر شورای اسلامی شهر کرمان دانست و بیان کرد: این پروژه توسط مشاور طراحی شده و به مراحل نهایی رسیده و به‌زودی اجرای آن شروع خواهد شد.
وی افزود: مطالعات پارک گردشگری شورا نیز تکمیل شده و در سال‌جاری بخشی از این پارک اجرا خواهد شد.
شروع پویش آسفالت در شهر کرمان
شهردار کرمان از شروع پویش آسفالت در شهر کرمان خبر داد و این اقدام را از طرح‌های مهم و مد نظر شورا اعلام کرد.
عالم‌زاده گفت: پویش آسفالت شهرداری کرمان با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان شروع شده که در این پویش، یک میلیون ۸۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر را آسفالت خواهیم کرد.
وی افزود: در پویش آسفالت شهرداری کرمان، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرمان، معابر فرعی، و پیمانکار، معابر اصلی شهر را روکش آسفالت خواهد کرد.
عالم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر، معبر ورودی از سمت هفت‌باغ و بلوار ۲۲ بهمن، روکش آسفالت شده است.
شهردار کرمان به احداث آرامستان جدید اشاره کرد و گفت: مشکلات اجرای آرامستان جدید مرتفع شده و تلاش می‌کنیم این آرامستان تا آخر امسال به بهره‌برداری برسد.
عالم‌زاده اجرای رینگ پیرامون شهر کرمان را ازجمله پروژه‌های مهم سال‌جاری دانست و گفت: مطالعات این پروژه در حال انجام است که براساس آن، ساخت دوسه تقاطع غیرهم‌سطح در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی از مرمت و بهسازی حمام باغ‌لـله خبر داد و گفت: حمام باغ‌لـله در سال‌های قبل مرمت شده بود، اما به‌دلیل کامل نبودن مطالعات، آب به داخل حمام نفوذ کرده و به مرمت آن آسیب زده بود.
شهردار کرمان افزود: در این خصوص مشاور دیگری گرفتیم که در حال حاضر، مطالعات آن شروع شده و این حمام تاریخی به‌صورت اصولی بهسازی خواهد شد.
عالم‌زاده به بهسازی و نوسازی مدرسه شهرداری اشاره کرد و گفت: مدرسه شهرداری بنایی قدیمی است که طراحی آن شروع شده و به فرهنگ‌سرا تبدیل خواهد شد.
وی به ساخت پارک‌ بحران در سال‌جاری اشاره کرد و بازآفرینیِ محله گلبازخان با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین طراحی و ساماندهی بلوار جمهوری‌اسلامی به‌ویژه فضای سبز آن را ازجمله اقدامات سال‌جاری شهرداری کرمان دانست.
توجه به بدنه‌سازیِ بافت تاریخی
شهردار کرمان راه‌اندازی شهرداری منطقه پنج (بافت تاریخی) و توجه به بدنه‌سازی در بافت تاریخی توسط شهرداری این منطقه را از رویکردهای این دوره از مدیریت شهری دانست و گفت: در همین راستا قبه سبز و بازار عزیز بهسازی خواهد شد.
عالم‌زاده از طراحی تبدیل بخشی از محدوده پیرامون میدان کوثر به پیاده‌راه خبر داد و گفت: مشاور مطالعات این طرح را که براساس اسناد بالادستی است، شروع کرده است.

وی در خصوص خانه شهر نیز گفت: به‌زودی شورای اسلامی شهر کرمان به ساختمان خیابان سپه منتقل خواهد شد و پس از آن مرمت خانه شهر شروع می‌شود.
شهردار کرمان همچنین با تأکید بر بهینه‌سازی سیستم حمل‌ونقل عمومی، از خریداری ۲۰ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان خبر داد.
عالم‌زاده به افتتاح چندین بوستان و پارک در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری ۲۰ پارک با اعتبار ۴۲ میلیارد تومان در پنج منطقه شهری تکمیل خواهد شد و در قالب پویش افتتاح با شعار هر هفته یک افتتاح، به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: علاوه بر ۲۰ پارک، ۲۰ پروژه دیگر نیز آماده بهره‌برداری است؛ بنابراین، حداقل ۴۰ پروژه منطقه‌ای و دو پروژه بزرگ دیگر شامل ساختمان شهرداری و تقاطع بلوار کشاورز، در سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
شهردار کرمان در خصوص اجرای ۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در شهر کرمان در قالب سیستم حمل‌و‌نقل عمومی پاک گفت: محورهای مدنظر برای اجرای مسیر دوچرخه‌سواری را به شورای ترافیک اعلام کردیم تا این شورا اولویت خود را برای اجرای این پروژه به ما اعلام کند.
عالم‌زاده همچنین در خصوص میدان بیرم‌آباد گفت: قرار است مؤسسه ملل ساختمانی را که جنب این میدان ساخته است، به شهر کرمان اهدا کند؛ ضمن این‌که وضعیت ترافیکی این میدان نیز ساماندهی خواهد شد.
اجرای کنسرت خواجوی کرمانی و جُنگ کرمونی‌شو سه در فضای مجازی
شهردار کرمان به اقدامات فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال‌جاری ازجمله ارکستر بزرگ خواجوی کرمانی با مشارکت ۷۰ نفر از جوانان شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این اقدام به کادر بهداشت و درمان تقدیم شد و بازتاب کشوری مطلوبی داشت.
عالم‌زاده افزود: تأثیر این کنسرت تا جایی بود که نماینده وزیر بهداشت اعلام کرد این اقدام شهرداری کرمان، خستگی را از تن کادر بهداشت بیرون کرد.
شهردار کرمان به اجرای برنامه‌های فرهنگی دیگر به‌صورت مجازی اشاره کرد و گفت: در هفت شب، جُنگ شبانه کرمونی‌شو سه را در فضای مجازی برگزار کردیم که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
عالم‌زاده افزود: برای ایام محرم نیز برنامه‌های ویژه‌ای در فضای مجازی اجرا خواهد شد.
ضرورت قدم گذاشتن خبرنگاران در راه انصاف و عدل در حوزه خبررسانی
شهردار کرمان در این نشست همچنین ضمن تسلیت به مناسبت نزدیک‌شدن به ایام محرم و شهادت امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، روز خبرنگار را به تمام دست‌اندرکاران حوزه اطلاع‌رسانی تبریک گفت و بیان کرد: خبرنگاران، رابط بین مردم و مسئولان هستند و به‌دلیل فعالیت شبانه‌روزی، هیچ‌وقت کار آن‌ها تعطیل‌پذیر نیست.
عالم‌زاده خطاب به خبرنگاران، قدم گذاشتن در راه انصاف و عدل در حوزه خبررسانی را ضروری دانست و گفت: اصحاب رسانه به‌ویژه خبرنگاران، در اطلاع‌رسانی اخبار نباید از این دو حوزه خارج شوند، اما باید در جهت پیشبرد امور، انتقادات خود را خالصانه بیان کنند.
شهردار کرمان با اشاره به این‌که در سه‌سال گذشته اعضای شورای اسلامی شهر کرمان را همواره در کنار خود دیدم، گفت: علاوه بر اعضای محترم شورای اسلامی شهر، از استاندار محترم و معاون محترم امور عمرانی استاندار کرمان به‌واسطه همراهی با شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان، تشکر می‌کنم.
شهرداری کرمان در این دوره خوش درخشید
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری کرمان طی سال‌های اخیر، گفت: در طول سه سالی که از فعالیت شورای پنجم می‌گذرد، شهرداری کرمان خوش درخشیده است.
محمد فرشاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور شهردار کرمان برگزار شد، از آمادگی شورای اسلامی شهر کرمان برای تصویب هرگونه طرح منطقی و کارشناسی‌شده که ازسوی مشاور اعلام شود و قابلیت اجرا داشته باشد، خبر داد.

وی همچنین بیان کرد: تا پایان امسال چند پروژه شهری بزرگ و قابل توجه که مورد تأکید شورای اسلامی شهر کرمان است، توسط شهرداری کرمان شروع و اجرا می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید.
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به این‌که با تغییر لوایح عوارضی شهرداری، موفق شدیم درآمدهای شهرداری کرمان را افزایش دهیم، گفت: درنتیجه این افزایش درآمد، شهرداری کرمان توانست علاوه بر پرداخت به‌موقع حقوق پرسنل، پروژه‌های مختلف بزرگ و کوچک را در شهر کرمان رقم بزند.
فرشاد همچنین در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار و تبریک روز خبرنگار گفت: خوشبختانه با توجه به اقدامات و فعالیت‌های متعددی که شهرداری کرمان در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی داشته است، از جایگاه مناسب‌تری نسبت به شهرداری‌های سایر شهرها برخوردار است که جای تقدیر و تشکر دارد.  
وی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صحیح، دقیق و به‌موقع رویدادها افزود: وظیفۀ سنگین و حساس خبرنگاران در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه بر کسی پوشیده نیست و خبرنگاران نقش پل ارتباطی بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند.                                  
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ارتباط بیشتر اصحاب رسانه و حساسیت ویژۀ آن‌ها در خصوص اقدامات و رویدادهای مدیریت شهری بیان کرد: خبرنگاران باید در زمینۀ اطلاع‌رسانی پروژه‌های عمرانی، محاسن و معایب را در کنار هم در نظر بگیرند و برای مردم تبیین و تشریح کنند تا شهروندان با اطلاع از همۀ جوانب، مسایل شهری را رصد کنن و همکاری و همدلی بیشتری با مجموعه مدیریت شهری داشته باشند.                   
کاهش ۲۰ درصدی عوارض صدور پروانه در مناطق کم‌برخوردار
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست، با تشکر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی اصحاب رسانه، افتتاح و بهره‌برداری از پارک خبرنگار همزمان با روز خبرنگار را اقدامی در جهت قدردانی از این قشر پرتلاش و دلسوز دانست.          
حسین چناریان افزود: شورای اسلامی شهر کرمان در شرایط ویژۀ کنونی و مشکلات اقتصادی موجود با تدبیر و آرامش، موفق به تصویب به‌موقع بودجه و مصوبات لازم در این دوره شد و درنتیجه توانستیم در شرایط سخت اقتصادی موجود، پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم.                       
وی یادآور شد: این تلاش‌ها موجب شد مجموع ردیف‌های درآمدی بودجه در این دوره از شهرداری و شورای شهر به بیش از پنج برابر نسبت به گذشته برسد.
سخن‌گوی شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری توانسته‌اند با برنامه‌ریزی و تدبیر لازم و هماهنگی با همۀ دستگاه‌ها، اقدامات خوبی انجام دهند.               
چناریان از تصویب پیشنهاد شهرداری درخصوص کاهش ۲۰ درصدی عوارض صدور پروانه در مناطق آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار شهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به مشکلات و تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به‌منظور کاهش فشار اقتصادی بر شهروندان، اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی ما وارد شورای شهر شدیم، کارکنان و پیمانکاران طلب زیادی از شهرداری داشتند، که با درایت مجموعۀ شهرداری و شورای شهر به‌رغم شرایط اقتصادی دشواری که امروز در آن به سر می‌بریم، تمام کارکنان و پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری با خیال آسوده کار می‌کنند و تأخیری در پرداخت حقوق‌ آن‌ها وجود ندارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2310