printlogo


وضعیت بازارها در اولین هفته شهریور؛
بیشترین و کمترین بازدهی مربوط به کدام بازار بود؟
بیشترین و کمترین بازدهی مربوط به کدام بازار بود؟
کد خبر: 2338
در هفته ابتدایی شهریور ماه از سرعت رشد قیمت در بازار فلزات گرانبها کاسته شد اما دلار در صدر جدول بازدهی هفتگی بازارهای مالی قرار گرفت و شاخص کل بورس نیز همانند چند هفته گذشته افت کرد.

دلار در این هفته جای طلا را در صدر جدول بازدهی هفتگی بازارهای مالی گرفت و بازار فلزات زردرنگ رشد قیمت محدودی را تجربه کردند.

دلار

قیمت دلار آمریکا در این هفته 600 تومان افزایش یافت که بیشتر از افزایش قیمت این ارز در هفته آخر مرداد ماه است.

براساس نرخ‌های اعلامی صرافی ملی، دلار در هفته اول شهریور ماه وارد کانال 23 هزار تومان شد و افزایش قیمت 2.6 درصدی را به ثبت رساند.

آخرین نرخ دلار در مرداد ماه 22 هزار و 500 تومان بود که در پایان این هفته به 23 هزار و 100 هزار تومان رسید.

طلا

طلای 18 عیار در این هفته افزایش محدود 9 هزار تومانی(0.8 درصدی) داشت.

با استفاده از داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در این هفته به یک میلیون و 61 هزار تومان رسید، این در حالی است که خریداران طلا را در پایان هفته منتهی به 31 مرداد ماه طلا را روی نرخ یک میلیون و 52 هزار تومان خرید و فروش کردند.

سکه

سکه همانند هفته گذشته کمترین رشد (0.4 درصد) را نسبت به طلا و دلار تجربه کرد.

قیمت سکه در هفته گذشته 10 میلیون و 780 هزار تومان نرخ‌گذاری شده بود که خریداران سکه این فلز ارزشمند را در پایان هفته اول شهریور ماه 50 هزار تومان گران‌تر معامله کردند.

آخرین نرخ معامله‌ای سکه در روز گذشته 10 میلیون و 830 هزار تومان ثبت شده است.

بورس

شاخص کل بورس این هفته را نیز همانند چند هفته گذشته با افت به پایان رساند.

در پایان معاملات بورس در اولین هفته شهریور ماه، شاخص کل با افتی 2.2 درصدی نسبت به هفته گذشته مواجه شد تا سومین هفته افت بورس به ثبت برسد.

آخرین شاخص ثبت شده برای پایان مرداد ماه یک میلیون و 757 هزار واحدی بود که براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته‌ای که سپری شد 39 هزار واحد افت کرد و تا سطح یک میلیون و 718 هزار واحدی پایین آمد.

در دو روز پایانی هفته شاخص کل بیش از 100 هزار واحد رشد داشت و اگر روند صعودی آهر هفته نبود، بورس از نظر عملکرد منفی رکوردی جدید را به ثبت می‌‎رساند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2338