printlogo


شهردار کرمان خبر داد
رینگ دور شهر کرمان تکمیل می شود
رینگ دور شهر کرمان تکمیل می شود
کد خبر: 2347
شهردار کرمان از برنامه‌ریزی برای تکمیل رینگ دور شهر با اجرای پروژه‌های عمرانی و ترافیکی خبر داد.سیدمهران عالم‌زاده در نشست پیگیری پروژه‌های عمرانی شهر کرمان، با اشاره به اینکه مطالعات مرحله اول پروژه رینگ شهر را تحویل گرفتیم، گفت: پنج طرح مربوط به چهارراه الله‌آباد و دو مورد نیز مربوط به سه‌راه جوپاری، ازسوی مشاور ارائه شده که قرار شد در صورت تشکیل کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورا، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر ارائه شود.

وی افزود: در سناریوی مربوط به چهاراه الله‌آباد، طرح به‌صورت روگذر شمالی-جنوبی است و  تقاطع غیرهم‌سطح، به‌صورت کامل با تمام لوپ‌ها در نظر گرفته شده است.

شهردار کرمان در خصوص ساماندهی آب‌های سطحی گفت: نقشه‌برداری در حال انجام است و مشاور طرح، محل دقیق آب‌بند در محدوده آرامستان را مشخص کرده که اجرای آن همزمان با طرح خیابان هفده شهریور، شروع می‌شود.

عالم‌زاده ادامه داد: در زمینه ساخت پارک گردشگری نیز قرار است طرح در شورای ترافیک مطرح شود.

شهردار کرمان با اشاره به پویش آسفالت معابر شهر کرمان گفت: در این پویش، یک میلیون و ۸۳۰ هزار مترمربع از معابر شهر آسفالت می‌شود.

عالم‌زاده با اشاره به تکمیل لاین شرقی بلوار 22 بهمن گفت: در قالب این پویش تاکنون، 12 هزار مترمربع از معابر شهر کرمان آسفالت شده است.

وی افزود: در طرح ورودی‌های شهر نیز، طرح ورودی غربی در میدان هفت‌باغ، در کارگروه ترافیک مطرح شد که مشاور طرح، ایرادات آن را برطرف کرد و در هفته آینده نیز دوباره در کارگروه ترافیک بررسی می‌شود.

شهردار کرمان در خصوص طرح ارتقای حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: قرارداد خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس در قالب تهاتر، منعقد شده است.

عالم‌زاده افزود: در خصوص پروژه آرامستان جدید نیز تا دو هفته آینده، گودبرداری به پایان می‌رسد و در خصوص احداث قبور پیش‌ساخته هم مقرر شد اسناد مربوط به انحصاری‌بودنِ ساخت، توسط معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی و امور قراردادها و پیمان، رسیدگی و بررسی شود و در صورت تأیید، کار از طریق ترک تشریفات انجام شود.

شهردار کرمان همچنین بر ضرورت سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه محور سپهبد شهید سلیمانی تأکید کرد و با اشاره به اینکه در اوایل هفته آینده با مالکان این محدوده توافق می‌شود، گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، دفتر این پروژه در محدوده محور سردار سلیمانی به‌زودی افتتاح می‌شود.

عالم‌زاده افزود: از پلاک‌های ثبتی نیز طی هفته آینده بازدید خواهد شد و احداث این پروژه نیز به‌زودی شروع می‌شود.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی در جهت توسعه و آبادانی شهری اجرا می‌شود، گفت: لازم است با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، برای سرعت‌بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی تلاش کنیم. 

عالم‌زاده افزود: مردم صاحبان شهر هستند؛ بنابراین، در اجرای پروژه‌های شهری، باید رضایت شهروندان جلب شود و در جهت ارتقای خدمت‌رسانی به آن‌ها گام‌های مؤثرتری برداریم.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2347