printlogo


رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی کارمانیا خبر داد
تولید خودرو تمام برقی eK1 توسط خودروسازی کارمانیا
تولید خودرو تمام برقی eK1 توسط خودروسازی کارمانیا
کد خبر: 2348
رییس هیات مدیره شرکت خودروسازی کارمانیا از تولید خودرو تمام برقی eK1 توسط این شرکت خبر داد و افزود: خودروسازی کارمانیا با شناخت صحیح نیاز امروز بازار خودرو کشور، اقدام به عرضه محصولی با کیفیت، پاک و کم استهلاک به نام خودرو تمام برقی «eK1» نموده تا نیاز بخش عظیمی از خریداران خودروهای شهری را برآورده سازد.
محسن برازوان اظهار داشت:این خودرو پاک با اتکا به پیشرانه الکتریکی خود نه تنها موجب صرفه جویی بسیاری در زمینه هزینه‌های حمل و نقل یک خانواده خواهد شد، بلکه با ویژگی‌های بارز خود تمامی انتظارات خریداران از یک محصول باکیفیت و با تکنولوژی روز را تأمین خواهد کرد.
 

مزایا و فواید خودروهای برقی:
نبود هزینه‌ سوخت

یکی از مهم‌ترین عللی که کارشناسان همواره مشتریان بازارهای جهانی خودرو را به خریداری و استفاده از خودروهای برقی و الکتریکی ترغیب و تشویق کرده‌اند، نبود هزینه‌های مربوط به سوخت‌گیری خودروهای بنزینی و دیزلی است. در گزارش‌های منتشر شده، هزینه شارژ خودروهای برقی یک چهارم هزینه سوخت گیری برای خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی اعلام و گزارش شده است.

هزینه کم در نگهداری و استفاده

با توجه به سیستم متفاوتی که در خودروهای برقی به کار گرفته شده است، بسیاری از قطعات مربوط به سیستم‌های احتراقی خودرو که در اثر مدتی استفاده خیلی زود مستهلک و فرسوده می‌شوند، بنابراین به گفته کارشناسان، بهتر است مشتریان برای مسائل مادی و صرفه اقتصادی بیشتر هم که شده، از خریداری و استفاده از خودروهای بنزینی و دیزلی صرف نظر کرده و به خودروهای برقی روی بیاورند.

کاهش میزان آلودگی هوا

یکی از بزرگترین و مهم‌ترین دلایل حذف خودروهای بنزینی و دیزلی از بازارهای جهانی خودرو، میزان بالای آلایندگی آنهاست که موجب شده بسیاری از شهرهای بزرگ و صنعتی در جهان با معضل آلودگی همیشگی هوا مواجه شوند و شهروندان ساکن در آنها نیز با مشکلات متعددی مواجه شوند.  

حفظ محیط زیست

معضل گرمایش زمین که در اثر افزایش آلودگی هوا، کاهش غلظت لایه ازن، افزایش گازهای گلخانه‌ای، آتش‌سوزی جنگل‌ها و از بین رفتن مراتع بوجود آمده است، محیط زیست در این کره خاکی را به شدت به چالش کشانده است و به‌طور قطع یکی از بهترین راهکارها به منظور حفاظت از محیط زیست، ترغیب مشتریان به خریداری و استفاده از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست است.

کاهش شیوع مشکلات تنفسی، قلبی و ریوی

از بزرگترین نتایج آلودگی هوا، شیوع بیش‌تر مشکلات مربوط به سلامتی افراد همچون بیماری‌های تنفسی، قلبی و ریوی است که به راحتی با استقبال بیشتر از خودروهای برقی برطرف شده و کاهش پیدا خواهد کرد.

کشورهای پیشگام در استفاده از وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست سعی دارند با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کنند. دولت چین اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی باید حداقل یک دستگاه از پنج دستگاه خودرویی که در این کشور وجود دارد، برقی و هیبریدی باشد.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا، حفظ محیط زیست و کاهش دمای کره زمین، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

کاهش آلودگی صوتی

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلودگی صوتی در برخی مناطق پایتخت از حد اضطرار عبور کرده است؛ حدود مجاز تراز صدا برای مناطق مسکونی در دوره زمانی روز و شب به ترتیب 55 و 45 دسی‌بل است که متاسفانه در مناطق مسکونی بزرگراه‌های کلانشهرها از حد اضطرار عبور کرده است.

مهم‌ترین منبع آلودگی صدا در شهرهای بزرگ، وسایل نقلیه متحرک هستند که بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین ترویج استفاده از خودروهای برقی می‌تواند نقش موثری در کاهش آلودگی صدا داشته باشد.

بازتولید انرژی

خودروهای الکتریکی این قابلیت را دارند که با تغییر شیوه راننده یا برداشتن پای راننده از روی پدال گاز، باتری‌های خود را با استفاده از تبدیل انرژی جنبشی به الکتریکی مجدداً شارژ نمایند.

مشخصات فنی خودرو به قرار ذیل می‌باشد:

خودروهای برقی در ایران و چشم‌انداز خودروسازی کارمانیا

اگرچه در زمینه واردات خودروهای برقی، کشور ما نیز گام‌های کوتاه و بلندی را برداشته و حتی در خصوص ساخت این خودروها نیز اقداماتی انجام شده، اما باید پذیرفت که ایران در حوزه خودروهای الکتریکی از شرایط جهانی فاصله بسیار زیادی داشته و راهی طولانی برای گسترش این خودروها در ایران پیش روی ماست.

برخی از خودروهای برقی ایرانی هنوز در مرحله طرح باقی‌مانده و به تولید انبوه نرسیده‌اند و برخی دیگر در تعداد محدود تولید شده‌اند.

برنامه استراتژیک شرکت خودروسازی کارمانیا هم زمان با تولید انبوه نخستین خودروی تمام برقی در ایران، راه‌اندازی شبکه ملی شارژ سریع خودروهای الکتریکی است. این شبکه ملی نه تنها موجب برطرف نمودن محدودیت تردد خودروهای الکتریکی در پیمایش‌های طولانی خواهد شد، بلکه بازار این خودروهای پاک را نیز در کشورمان گسترش خواهد داد.

شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان نخستین خودروساز کشور با ورود به بازار خودروهای الکتریکی، گامی عظیم در جهت کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، سلامت اجتماعی و هزینه سربار حمل و نقل یک خانواده ایرانی برداشته است. گامی که هموار کننده مسیری نو در صنعت خودروسازی ایران خواهد بود.

تکنولوژی باتری

باتری‌های خودرو الکتریکی شرکت خودروسازی کارمانیا از نوع «نیکل کبالت منگنز» می‌باشند که از دوام و برد پیمایشی بسیار بالایی برخوردار هستند. کبالت گران‌ترین ماده اولیه در کاتدهای موجود در باتری‌ها بشمار می‌روند. وجود این ماده در ساختار باتری‌ها نه تنها موجب دوام بیشتر مجموعه پک باتری خودرو خواهد شد، بلکه اهمیت بسزایی نیز پایداری حرارتی آنها دارد.

باتری‌های این خودرو به روز شرکت خودروسازی کارمانیا قابلیت 2/300 بار شارژ در طول عمر خود را دارا بوده و قابلیت پیمایش مسیری بالغ بر 700/000 کیلومتر را برای خریداران این خودرو فراهم می‌سازند.

تکنولوژی بالای این خودرو امنیت بالای سرنشینان آن را در هنگام تصادفات احتمالی تضمین خواهد نمود. بصورتی که در هنگام تصادفات، کلیه اتصالات الکتریکی در خودرو قطع شده و هیچ خطری سرنشینان این خودرو باکیفیت را تهدید نخواهد کرد. گذشته از آن، فن‌آوری پیشرفته خودرو جهت کنترل حرارت باتری‌ها بدین صورت است که مایع خنک‌کننده موتورهای الکتریکی با حرکت از میان سلول‌های مجموعه باتری با کنترل دمای سیستم مولد انرژی خودرو، عملکرد خودرو را در هر شرایطی در ایده‌آل‌ترین ممکن حفظ خواهد نمود.

به طور خلاصه، تردد با محصول جدید شرکت خودروسازی کارمانیا نسبت به یک خودرو بنزینی 94% هزینه کمتری خواهد داشت.

مبالغ و درصدهای ذکر شده بدون احتساب ضریب استهلاک و هزینه نگهداری و سرویس‌های دوره ای یک خودرو بنزینی نسبت به یک خودرو برقی میباشد.

(خودرو برقی دارای استهلاک بسیار پایین و هزینه نگهداری تقریباً صفر است.)

محصولی با کیفیت در بازار جهانی

محصول جدید خودروسازی کارمانیا در بازار خودرو کشور آلمان حضور پیدا کرده است. محصولی با کیفیت و استاندارد روز که تاکنون 200 دستگاه از آن در شهر دوسلدورف آلمان حضور یافته و قرار است تا پایان سال 2020 میلادی،12/000 دستگاه از آن در خیابان‌های این شهر تردد کنند.

گارانتی

5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی کلی خودرو
سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی موتور الکتریکی و کنترل کننده
سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی باتری

 

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2348