printlogo


در نشست بررسی همکاری های اقتصادی کرمان و پاکستان،مطرح شد
چشم انداز 10 میلیارد دلاری برای توسعه صادرات استان کرمان
چشم انداز 10 میلیارد دلاری برای توسعه صادرات استان کرمان
کد خبر: 2356
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور ایران مقرر شد سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد و حتما ما سهم موثری از این میزان را به استان کرمان اختصاص می دهیم زیرا برنامه بلندپروازانه ای (۱۰ میلیارد دلار در سال) برای توسعه صادرات استان کرمان داریم.
سیدمهدی طبیب زاده در نشست "بررسی همکاری های اقتصادی استان کرمان و کشور پاکستان" با حضور سرکنسول پاکستان در ایران اظهار کرد: به افزایش چشمگیر سطح روابط با پاکستان علاقمند هستیم.
وی با اشاره به تحلیل بازار پاکستان و با بیان توانمندی های استان کرمان افزود: امکان توسعه روابط تجاری بالائی بین کرمان و پاکستان وجود دارد.
طبیب زاده تصریح کرد: در دیدار نخست وزیر پاکستان و رییس جمهور ایران مقرر شد سطح مبادلات تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد و حتما ما سهم موثری از این میزان را به استان کرمان اختصاص می دهیم زیرا برنامه بلندپروازانه ای (۱۰ میلیارد دلار در سال) برای توسعه صادرات استان کرمان داریم.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: در راستای راهبردهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توسعه تجارت با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده ایم و به طور مشخص در زمینه همکاری تجاری با پاکستان این دومین جلسه است که برگزار می کنیم.
وی اظهار کرد: سیاست های اقتصادی پاکستان را به لحاظ رشد خوب اقتصادی و توسعه کشور تحسین می کنیم زیرا علی رغم اینکه در این کشور منابع نفت و گاز و معدن آنچنان وجود ندارد اما اقتصاد خوبی برپا کرده و امیدواریم بتوانیم از این تجارب استفاده کنیم.
طبیب زاده تصریح کرد: روابط تجاری ما با پاکستان در سطح بسیار محدودی است و امیدواریم از دو هفته آینده بتوانیم همکاری را آغاز کرده و مبادلات تجاری را به سطح بالائی برسانیم.
ارتقاء خط فعالیت تجاری پاکستان با استان های کرمان و یزد
سرکنسول پاکستان در ایران گفت: عمده مشکل در فعالیت تجاری بین دو کشور تحریم ها از جمله تحریم های بانکی است که به دنبال راه حلی برای این مسئله هستیم و گزینه پیشنهادی، فعالیت تهاتری است که طی شش ماه آینده نهائی می شود و امیدواریم موثر باشد.
"محمد رفیع" در نشست "بررسی همکاری های اقتصادی استان کرمان و کشور پاکستان اظهار کرد: ایران و پاکستان روابط ویژه ای دارند اما قرن ۲۱ اقتضای نیازهای خود را دارد که از جمله آنها توسعه روابط بیش از این است.
وی افزود: با توجه به حُسن همجواری و همسایگی نیاز به روابط خاصی در دو طرف مرز برای ارتقاء تجارت داریم.
رفیع با اشاره به اینکه ما مطلع هستیم در دو دهه گذشته ایران دستاوردهای وسیعی داشته، تصریح کرد: چارچوبی برای تجارت با ایران داریم که در یکی از آنها قرارداد تعرفه ترجیحی شامل ۶۰ عنوان کالا برای صادرات و واردات از ایران و پکستان مشخص شده است.
وی بیان کرد: هدف ما از توسعه تجارت، دریافت اطلاعات دست اول برای ارتقاء فعالیت های تجاری و ارتباط با جوامع تجاری است.
سرکنسول پاکستان در ایران با بیان اینکه فرصت های موجود در ایران را به بازرگانان پاکستانی منعکس خواهم کرد، افزود: مسائل تجاری در اولویت فعالیت های بنده در ایران است.
وی اظهار کرد اکثر فعالیت های تجاری پاکستان محدود به استان سیستان و بلوچستان است و تاکنون نمایندگانی از استان های یزد و کرمان در اجلاس مشترک تجاری نداشتیم و خوشحال می شویم در اجلاس آینده حضور پیدا کنید.
رفیع تصریح کرد: بیش از ۶۰ قلم کالا از ایران به پاکستان از مسیر جاده و ریل صادر می شود و به دنبال ارتقاء خط فعالیت تجاری با استان های کرمان و یزد و پذیرای پیشنهادات در این زمینه هستیم.
وی بیان کرد: عمده مشکل در فعالیت تجاری بین دو کشور تحریم ها از جمله تحریم های بانکی است که به دنبال راه حلی برای این مسئله هستیم و گزینه پیشنهادی، فعالیت تهاتری است که طی شش ماه آینده نهائی می شود و امیدواریم موثر باشد.
سرکنسول پاکستان در ایران گفت: پاکستان به دنبال ارتقاء روابط تجاری از مسیر جاده ای، ریلی و دریایی است.
 صادرات کرمان به پاکستان باید به ۲۰۰ میلیون دلار در سال برسد
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: میزان صادرات استان کرمان به پاکستان در سال ۲۰۱۹، ۴۰ میلیون دلار بوده و به دنبال این هستیم که مبلغ صادرات کرمان به پاکستان به ۲۰۰ میلیون دلار در سال برسد.
"محمدرضا قوام در نشست «بررسی همکاری‌های اقتصادی استان کرمان با کشور پاکستان» اظهار کرد: پاکستان هفتمین شریک تجاری ایران و ایران هم پانزدهمین شریک تجاری پاکستان است و تراز تجاری دو کشور به نفع ایران مثبت است اما ما به دنبال حالت «برد - برد» بین ایران و پاکستان هستیم.
وی افزود: سیمان، گلاب، لبنیات، تولیدات مسی‌، مشتقات نفتی، مواد غذایی، کاشی، پسته و مغز پسته از جمله محصولات صادراتی استان کرمان به پاکستان است.
قوام با اشاره به وضعیت تجارت بین کرمان و پاکستان در سال ۲۰۱۹ تصریح کرد: میزان صادرات استان کرمان به پاکستان ۴۰ میلیون دلار بوده و به دنبال این هستیم که مبلغ صادرات کرمان به پاکستان به ۲۰۰ میلیون دلار در سال برسد.
عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: عمده محصولات  کشاورزی کرمان از جمله پسته، خرما، گردو، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه ای و جالیزی، گل محمدی، گلاب و زعفران صادراتی هستند و محصولات سالم بهداشتی و با کیفیتی به شمار می روند که به کشورهای مختلف صادر می شوند.
وی با اعلام آمادگی برای حضور کشاورزان استان کرمان در مناطق حاصلخیز پاکستان در راستای تولید محصولات این خطه افزود: استان کرمان همچنین توان تولید مرغ، بوقلمون، بلدرچین و کبک برای پاکستان را دارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2356