printlogo


با محوریت اتاق کرمان؛
احداث اولین مدرسه از 120 مدرسه فعالان اقتصادی کرمان آغاز شد
احداث اولین مدرسه از 120 مدرسه فعالان اقتصادی کرمان آغاز شد
کد خبر: 2357
عملیات احداث اولین مدرسه از 120 مدرسه‌ای که مقرر شده فعالان اقتصادی به محوریت اتاق کرمان و با همکاری دولت و موسسه خیریه مهرگیتی در استان احداث کند، طی آئینی با حضور استاندار، رئیس اتاق کرمان، سفیر افغانستان در ایران و جمعی از مدیران در روستای شرف آباد کرمان آغاز شد.

رئیس اتاق کرمان در این آئین گفت: اولین مدرسه از طرح احداث این مدارس در منطقه‌ای ساخته می‌شود که مهاجران افغانستانی بسیاری حضور دارند و زمین این مدرسه توسط خیر مدرسه‌ساز علی رستمی اهدا شده است. سیدمهدی طبیب زاده، افزود: هر مدرسه با 6 کلاس قرار است ساخته شود اما این مدرسه 24 کلاسه است و در واقع 4 مدرسه را شامل می شود که امیدواریم با کمک تاجران کرمانی، ایرانی و افغانستانی بتوان مدرسه‌ای نمونه و شایسته برای دانش آموزان این منطقه بسازیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تبعیضی نباید در ساخت و تجهیز مدارس وجود داشته باشد، بیان کرد: در چند روز آینده نیز کلنگ احداث سه مدرسه دیگر به زمین زده خواهد شد. طبیب‌زاده، از موسسه مهر گیتی و زهرا گیتی‌نژاد مدیرعامل این موسسه به دلیل ساخت 400 مدرسه در کشور قدردانی و اظهار کرد: قرار است 20 مدرسه نیز توسط این موسسه احداث شود. رئیس اتاق کرمان تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی و به ویژه دانش‌آموزان، زیربنایی‌ترین سرمایه‌گذاری در توسعه است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این موضوع را یک وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی خود می دانیم. وی ادامه داد: سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد کشور، سه دانشجوی افغانستانی در جمع رتبه‌های برتر داشتیم که به همین دلیل بر ما واجب است تا کمک کنیم چنین استعدادهایی شکوفا شوند.

در ادامه این آئین استاندار کرمان نیز گفت: دولت با همکاری خیران تا پایان امسال هزار کلاس درس در استان احداث می‌کند که این اقدام موجب ارتقای سرانه آموزشی خواهد شد. محمدجواد فدایی، افزود: ۴۰ درصد از هزینه های جاری آموزش و پرورش استان در سال ۹۸ توسط خیرین پرداخت شده که رشد سه برابری جذب مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان را نسبت به سال ۹۷ نشان می دهد و حضور خیران در فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش استان چشمگیر و بی نظیر است. وی با اشاره به تحصیل بیش از ۳۴ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان خاطر نشان کرد: نباید هیچ تفاوتی بین دانش آموزان افغانی و دانش آموزان ایرانی وجود داشته باشد.

گفتنی است این مدرسه 24 کلاسه با زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتباری بیش از 85 میلیارد ریال احداث خواهد شد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2357