printlogo


بین استانداری کرمان و بنیاد مستضعفان،انجام شد
امضای تفاهمنامه همکاری برای پیشرفت «زهکلوت»
امضای تفاهمنامه همکاری برای پیشرفت «زهکلوت»
کد خبر: 2377
تفاهمنامه همکاری بنیاد مستضعفان و استانداری کرمان برای پیاده سازی فرآیند آبادانی پیشرفت منطقه زهکلوت شهرستان رودبار جنوب به امضا رسید.
استاندار کرمان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اقدامات بنیاد مستضعفان در منطقه جنوب کرمان گفت: امیدواریم طرح ها و پروژه های آغاز شده در شهرستان قلعه گنج به نقطه مطلوب برسد.
دکتر محمدجواد فدائی با اشاره به فعالیت های بنیاد در شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی افزود: براساس برنامه قبلی تعیین شده برای معین های اقتصادی، بنیاد مستضعفان سه سال در شهرستان قلعه‌گنج برنامه دارد که ۲ سال از این مدت باقی مانده و جای سوال است آیا این سیاست توسط رییس جدید بنیاد مستضعفان دنبال می‌شود؟  
وی تصریح کرد: در بازدیدی که از منطقه شهرستان قلعه گنج داشتیم کارخانه شیر با ۲۵ درصد ظرفیت فعالیت می کرد و از نیروگاه چهار مگاواتی برق خورشیدی فقط یک مگاوات به بهره برداری رسیده است که باید این طرح ها به پایان برسد.
۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به مردم قلعه گنج پرداخت شد
  نماینده معین اقتصادی شهرستان قلعه‌گنج و بخش جازموریان گفت: بنیاد مستضعفان اولین پایلوت آبادانی پیشرفت کشور در شهرستان قلعه گنج را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان آغاز شد و از ابتدای فعالیت در این منطقه به دنبال آن بودیم که روی نقاط قوت منطقه کار کرده و از تهدیدها جلوگیری کرده و آنها را به فرصت تبدیل کنیم.
مسعود حیدروند افزود: کارهای زیرساختی و زیربنایی خوبی با همکاری دستگاه‌های دولتی در شهرستان قلعه گنج انجام شده و در این مدت دستگاه‌ها کارشان در این منطقه چند برابر شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار بافنده در قلعه گنج در زمینه تولید صنایع دستی در حال فعالیت هستند که بازار کار آنها در داخل و خارج  از کشور فراهم شده است.
مدیر اجرایی طرح ملی آبادانی شهرستان قلعه گنج اظهار داشت: منطقه  قلعه گنج در گذشته نماد فقر بود اما اکنون به نماد پیشرفت تبدیل شده است و در سه ماه اول امسال در حال تبیین اقدامات مدنظر برای شهرستان قلعه‌گنج بودیم تا کاستی‌ها در منطقه را با همکاری مردم احصا کرده و بتوانیم برنامه‌ها و تجربیات سال های اخیر را برای نشر به سایر نقاط این منطقه ارایه دهیم.
وی تاکید کرد: تاکنون ۱۵۰ صندوق روستایی در قلعه گنج تشکیل شده که حدود ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات توسط این صندوق ها به مردم پرداخت شده است.
حیدروند ادامه داد: برای سال جاری نیز میزان ۴۵ میلیارد تومان پروژه احصا  شده که برخی از آنها تفاهمنامه‌شان منعقد شده  است و برخی نیز در حال عقد تفاهمنامه هستیم و اعتبارات در نظر گرفته شده از طرف بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج  صد درصد تخصیص پیدا می‌کند.
نماینده معین اقتصادی شهرستان قلعه گنج بیان کرد: اعتبارات بنیاد مستضعفان برای قلعه گنج امسال ۲.۵ برابر افزایش یافته است و  به دنبال این هستیم که گره‌های موجود در این شهرستان را یکی بعد از دیگری در حد توان بنیاد مستضعفان باز کنیم.
وی تصریح کرد: صندوق‌های خرد روستایی تشکیل شده در این منطقه ۲۴ هزار عضو دارد و ۳۳ میلیارد تومان گردش مالی آنهاست  و تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از این صندوق ها با کمک بنیاد مستضعفان و همکاری بانک سینا پرداخت شده است.
حیدروند با اشاره به اینکه ۳۰ سفیر و تسهیل‌گر در منطقه در حال فعالیت هستند گفت: برنامه‌ها به همان شکل که تبیین شده اجرا می‌شوند و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از ابتدای حضور بنیاد مستضعفان  از قلعه‌گنج بازدید کرده‌اند و تاکید بر تکمیل مدل قلعه‌گنج داریم.
وی با بیان اینکه بنایی بر کاهش فعالیت ها در منطقه قلعه گنج نداریم تاکید کرد: تفاهمنامه برنامه شهرستان قلعه‌گنج  پنج ساله بود اما تا ۱۴۰۰ دیده شده است و امروز هیچ کدام از پروژه‌های ما ناقص نیست و همه آنها در حال انجام است.
حیدروند تصریح کرد: تولید کارخانه شیر شهرستان قلعه گنج بیشتر از نیاز و عرضه هست و در رابطه با فعالیت شهرک صنعتی در این منطقه مشکلاتی وجود دارد.
شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰کیلومتری جنوب  کرمان قرار دارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2377