printlogo


فردا با حضور وزیر نیرو؛
۶ پروژه بزرگ انتقال و فوق توزیع در استان کرمان افتتاح می‌شود
۶ پروژه بزرگ انتقال و فوق توزیع در استان کرمان افتتاح می‌شود
کد خبر: 2392
۶ پروژه بزرگ صنعت برق در استان کرمان به ارزش ۴۰۷۵ میلیارد ریال فردا دوشنبه و در نوزدهمین هفته از پویش هر هفته «الف_ب_ایران» با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد.

در نوزدهمین هفته از پویش هر هفته «الف- ب- ایران»، تعداد ۶ پروژه انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای کرمان جمعا با اعتبار ۴۰۷۵ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو به بهره برداری می رسند.
این پروژه ها شامل پست ۱۳۲/۴۰۰ کیلوولت جیرفت، فاز اول پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج، خط انتقال ۴۰۰ کیلوولت کهنوج به جیرفت به طول ۸۹ کیلومتر مدار، خط ۱۳۲ کیلوولت اسماعیلی به فاریاب به طول ۵۷ کیلومتر مدار، یک دستگاه فیدر ۴۰۰ کیلوولت خط در نیروگاه کرمان و همچنین طرح افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت محمدآباد بم می باشند .
بهره برداری از این پروژه ها موجب تأمین ظرفیت انتقال، بهبود پایداری و افزایش قابلیت اطمینان شبکه به ویژه در جنوب استان، کاهش تلفات انرژی و افزایش ولتاژ برق فراهم می شود.
تشریح جزییات سفر وزیر نیرو به کرمان
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی از افتتاح ۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳۴ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو در استان کرمان خبر داد.
عباس تقی زاده در تشریح جزییات سفر وزیر نیرو به استان کرمان گفت: دکتر اردکانیان وزیر نیرو فردا دوشنبه ۱۷ شهریورماه به منظور افتتاح چند پروژه برقی به استان کرمان سفر خواهد کرد.
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی در تشریح پروژه های قابل افتتاح در این سفر با اشاره به آغاز آبگیری سد قدرونی با حجم مخزن ۴۴ میلیون متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو گفت: همچنین در این مراسم به صورت همزمان پست های ۱۳۲/۴۰۰ کیلوولت جیرفت، فاز اول پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج و ۴ پروژه خطوط انتقال و فوق توزیع استان کرمان افتتاح خواهد شد.
تقی زاده با اشاره به حضور وزیر نیرو در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: پست ۱۳۲/۴۰۰جیرفت با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان، فاز اول پست ۲۳۰/۴۰۰ کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج با اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومان، احداث خط ۱۳۲ کیلوولت اسماعیلی به فاریاب به طول ۵۷ کیلومتر مدار با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، احداث یک دستگاه فیدر ۴۰۰ کیلوولت خط در پست نیروگاه کرمان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، احداث خط مدولار کهنوج ۳ با اعتبار ۹ میلیارد تومان و احداث ۲۰.۵ کیلومتر دومداره از خط ۲۳۰ کیلوولتی ارتباطی نیروگاه زرند با اعتبار ۵ میلیارد تومان در این سفر توسط وزیر نیرو و استاندار کرمان به بهره برداری خواهد رسید.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2392