printlogo


استاندار کرمان خبر داد
۲۲ بهمن تالار مرکزی کرمان به بهره‌برداری می‌رسد
۲۲ بهمن تالار مرکزی کرمان به بهره‌برداری می‌رسد
کد خبر: 2475
استاندار کرمان از توافق با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین منابع تکمیل تالار مرکزی شهر کرمان در سال جاری و افتتاح آن در ۲۲ بهمن خبر داد.

محمدجواد فدایی در جریان بازدید از روند اجرایی تالار بزرگ مرکزی شهر کرمان عنوان کرد: این تالار از پروژه‌های بزرگ شهر کرمان است که مدت‌ها در دست اجراست و 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: در جلسه‌ای با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق شد تا منابع مالی آن تامین شود که امسال به بهره‌برداری برسد.
استاندار کرمان با اشاره به بازدیدی که امروز به همراه معاونان و جمعی از مسئولان از روند اجرایی این تالار داشت، ادامه داد: جلسه‌ای با مدیران شرکت پیمانکار و مشاور خواهیم داشت تا برنامه زمان‌بندی و اصلاح شده برای اتمام پروژه را تنظیم و ارائه دهند که طبق آن برنامه پیش برده شود.
دکتر فدائی خاطرنشان کرد: به لحاظ منابع مالی مشکلی نیست و سازمان برنامه و بودجه و مدیریت برنامه‌ریزی استان پذیرفته‌اند اعتبارات این پروژه را تامین کنند.
استاندار کرمان با بیان اینکه 44 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز داریم، عنوان کرد: تالار مرکزی شهر کرمان جزو پروژه‌هایی است که حتما امسال باید بهره‌برداری برسد.
محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در حاشیه بازدید استاندار از پروژه تالار مرکزی کرمان اظهار کرد: مجتمع فرهنگی هنری کرمان، پروژه ملی با عنوان تالار مرکزی است که طرح مطالعاتی آن از سال ۸۲ آغاز و بعد از تهیه طرح، سال ۸۸ اجرای پروژه آغاز شد.
وی افزود: این تالار در حال حاضر بالای 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به دلیل یکسری مشکلات از جمله در تامین منابع و تغییر پیمانکار، با تاخیر مواجه شد.
علیزاده با بیان اینکه با پیگیری های استاندار و برگزاری جلسه با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، قرارشد تا پایان امسال یا اوایل سال آینده ای پروژه به بهره برداری برسد اظهار کرد: پیمانکار فعال است و امیدواریم با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفته و اعتبارات در نظر گرفته شده، شاهد بهره برداری تالار مرکزی کرمان باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه گفت: تالار مرکزی شهر کرمان سه سالن اصلی با فضاهای نگارخانه و گالری دارد که فضاهای هنری رو به اتمام است و بخش اعظمی از تجهیزات خریداری شده و در انبارها موجود است.
وی افزود: این پروژه دارای ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا است و تاکنون ۴۲ میلیارد تومان در آن هزینه شده و به ۴۴ میلیارد تومان نیاز است تا محوطه سازی، تجهیزات و پرداخت طلب پیمانکار انجام شود

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2475