printlogo


مدیر امور سهام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه مطرح کرد
سهام «سرچشمه» به ارزش واقعی خود نزدیک خواهد شد
سهام «سرچشمه» به ارزش واقعی خود نزدیک خواهد شد
کد خبر: 2478
مدیر سرمایه گذاری و سهام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه گفت: اخیرا ۳۰ میلیارد تومان در اختیار بازارگردان قرار گرفته تا بازارگردانی سهم،فعال‌تر شده و قوی‌تر عمل کند.
در چند هفته اخیر تقریبا تمام سهم‌های بازار ریزش قیمت داشتند. "سرچشمه" هم در ۵ هفته اخیر افت قیمت بیش از ۳۰ درصدی داشته است. حال آنکه با توجه به وضعیت سرمایه گذاری‌های این شرکت و سود حاصل از واگذاری سهام در سال جاری، رشد قیمت جهانی مس و طرح‌های توسعه‌ای در دست انجام، افت قیمت این سهم به لحاظ تحلیلی منطقی به نظر نمی‌رسد.
"سرچشمه" در ۶ ماهه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان سود محقق کرده و با توجه به ارزش NAV سهم، برای سرمایه گذاری جذاب به نظر می‌رسد.
علیرضا اسدی کرم مدیر امور سرمایه گذاری، مجامع و سهام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در پاسخ به این سوال که "آیا حمایتی از سهم انجام خواهد شد یا نه" بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت "سرچشمه" در حال حاضر خیلی کمتر از ارزش ذاتی سهم می‌باشد و با عنایت و حمایت دکتر سعد محمدی مدیر عامل محترم شرکت ملی صنایع مس ایران مقرر شده برخی شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع مس، در سهام شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه سرمایه گذاری کنند. با ورود شرکت‌های زیرمجموعه "فملی" به سهم "سرچشمه"، تقاضای این سهم افزایش داشته و احتمالا قیمت سهم در روز‌های آینده روند بهتری داشته و به ارزش واقعی خودنزدیک خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر این، "سرچشمه" بازارگردان داشته و این بازارگردان به علت محدودیت منابع پولی، فعالیت کم حجمی داشت. ولی اخیرا ۳۰ میلیارد تومان در اختیار بازارگردان قرار گرفته تا بازارگردانی سهم فعال‌تر شده و قوی‌تر عمل کند.
اسدی کرم در ادامه گفتگو در رابطه با تاثیر افزایش نرخ ارز و قیمت جهانی مس بر سودآوری این شرکت گفت: افزایش قیمت جهانی مس روی شرکت‌های تولیدکننده مس، اثر مثبت دارد و از آنجا که این شرکت، بیشتر پیمانکار پروژه‌های مربوط به شرکت‌های تولیدکننده مس است، بنابراین می‌توان انتظار داشت با افزایش درآمد این شرکت ها، مبلغ قرارداد‌های سرچشمه هم افزایش یابد.
مدیر امور سرمایه گذاری‌های "سرچشمه" با اشاره به اوضاع مساعد سرمایه گذاری‌های این شرکت، اظهار کرد: در سال جاری از محل سرمایه گذاری‌ها در بازار سرمایه، سود ۱۶۰ میلیارد تومانی شناسایی کرده ایم و ضمنا سبد سرمایه گذاری‌های بورسی "سرچشمه" هم متنوع‌تر شده است. حجم سرمایه گذاری‌های بورسی هم افزایش داشته و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در بازار سرمایه، سرمایه گذاری کرده ایم. با این شرایط اگر بازار سرمایه وضعیت خوبی داشته باشد، قطعا سود خوبی هم شناسایی خواهد شد.
وی در خاتمه در مورد برنامه‌های آتی این شرکت گفت: "سرچشمه" چند طرح توسعه‌ای مشترک با "فملی" در دست انجام دارد و سود انباشته شرکت، صرف اجرای این پروژه‌ها خواهد شد. این پروژه ها، پروژه‌های سنگینی است که در ۲ تا ۳ سال آینده به بهره برداری خواهند رسید و بعد از بهره برداری، تاثیر قابل ملاحظه‌ای هم بر رشد سودآوری "سرچشمه" خواهد داشت. همچنین در آینده نزدیک عرضه اولیه صنایع مس افق را در بازار سرمایه داریم که آن هم برای سرچشمه سود خوبی به همراه خواهد داشت. بعلاوه با یکی از تامین سرمایه‌های بزرگ کشور نیز برای پذیرش و عرضه شرکت سرمایه گذاری راهیان سهام نیز در حال مذاکره هستیم. ضمن اینکه سرچشمه مالک ۱۰ درصد آرین ماهتاب گستر نیز هست و با سایر سهامداران شرکت آرین ماهتاب گستر جهت عرضه اولیه این شرکت درحال رایزنی هستیم و به نتایج خوبی هم رسیده ایم. ورود آرین ماهتاب گستر به بازار سرمایه، اثر بسیارمثبتی بر NAV "سرچشمه" خواهد داشت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2478