printlogo


معاون فروش شرکت توزیع برق شمال کرمان پاسخ داد
چند نفر در شمال کرمان از پرداخت بهای برق مصرفی معاف هستند؟
چند نفر در شمال کرمان از پرداخت بهای برق مصرفی معاف هستند؟
کد خبر: 2534
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: بیش از ۱۲۶ هزار مشترک در شمال این استان جزء مشترکان کم‌مصرف برق در طرح "برق امید" هستند.

محسن نوروززاده با بیان اینکه طرح "برق امید" از نیمه مهرماه شروع می‌شود و مشترکان کم‌مصرف در ماه‌های غیرگرم باید ۸۰ کیلووات و در ماه‌های گرم کمتر از ۱۰۰ کیلووات مصرف داشته باشند، یادآور شد: حدود ۳۰ میلیون نفر در کشور و یک میلیون نفر در استان کرمان جزو مشترکان کم‌مصرف برق در طرح برق امید قرار می‌گیرند که از پرداخت بهای برق مصرفی معاف هستند.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با بیان اینکه مشترکان برق در شمال استان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۶ هزار مشترک کم مصرف، ۲۴۶ هزار مشترک خوش مصرف و ۱۵۲ هزار مشترک با مصرف زیاد در شمال استان کرمان وجود دارد و مشترکان با مصرف برق بالا اگر تا شش ماه مصرف برق خود را کاهش ندهند با ۱۰ درصد جریمه در هزینه برق مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح "برق امید" با هدف فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف مشترکان خانگی تدوین شده است، تصریح کرد: بیشتر مردم جزء خوش مصرف‌ها بوده و ۱۵ درصد خارج از الگوی مصرف قرار گرفته که امیدواریم با اجرای این طرح دست‌کم ۱۰ درصد از مصرف بخش خانگی کاسته شود.

نوروززاده با اشاره به طرح دولت دوازدهم با عنوان برق امید، اظهار کرد: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی طرح برق امید محسوب می‌شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2534