printlogo


در دومین روز از هفته گردشگری؛
زنگ گردشگری در مدرسه ارگ بم زده شد
زنگ گردشگری در مدرسه ارگ بم زده شد
کد خبر: 2593
در دومین روز از هفته گردشگری، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان و جمعی از مسولان، زنگ گردشگری در مدرسه میرزا نعیم ارگ تاریخی بم زده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان روز دوشنبه در این آیین گفت: رشته گردشگری با همکاری آموزش پرورش و موسسه آموزشی هفتواد کویر در سه هنرستان شهر کرمان ندریس می شود و  در هفته گردشگری آموزش این رشته در ۲ هنرستان شهر بم آغاز شده است.
فریدون فعالی افزود: در سالهای گذشته عملیاتهای مرمتی خوبی در ارگ تاریخی بم شروع شده است که استارت این فعالیت ها در دوران مدیریت سابق پایگاه میراث جهانی بم زده شد و همچنان توسط مدیریت جدید ادامه دارد. ‌
وی بیان کرد: مرمت و بازسازی برج کلاه فرنگی، خانه سیستانی و  مرمت عمارت دروازه دوم و همچنین نصب دوربین های حفاظت الکترونیک و پایش تصویری در مجموعه ارگ قدیم و پیرامون آن از جمله این پروژه ها یی است که در حال انجام هستند. ‌
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه ارگ قدیم بم هستیم که ادامه داشتن این اتفاقات منوط به تامین اعتبارات مناسب است و در این زمینه فرمانداری این شهر نقش موثری را ایفا می کند.
وی تاکید کردد: بیشترین اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی استان به پایگاه میراث جهانی اختصاص می یابد، در حالیکه این اعتبارت کفاف حجم فعالیت های مرمتی این بنای تاریخی را نمی دهد و فرمانداری شهرستان بم در خصوص تخصیص اعتبار برای ادامه دار شدن فعالیت های مرمتی بم قول مساعد داده است که امیدواریم به زودی انجام شود
فعالی ادامه داد: برای ساماندهی محیط پیرامونی بم به همکاری شهرداری نیاز داریم که شهرداری می تواند با  ساماندهی اطراف این جاذبه تاریخی به جذب گردشگران و ارایه خدمات به آنها کمک زیادی کند.
ارگ بم به عنوان بزرگترین سازه خشتی جهان قدمتی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله دارد و بم و منظر فرهنگی آن در فهرست آثار یونسکو به ثبت رسیده است.
پنجم تا یازدهم مهر هفته گردشگری نامگذاری شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2593