printlogo


رئیس اتاق کرمان:
فعالیت‌های خلاقانه استارت‌آپ‌های گردشگری حمایت می شوند
فعالیت‌های خلاقانه استارت‌آپ‌های گردشگری حمایت می شوند
کد خبر: 2614
رئیس اتاق کرمان گفت: فعالیت های خلاقانه و مبتکرانه در قالب استارت آپ ها برای فعالیت های جدی در حوزه گردشگری مورد حمایت اتاق قرار می گیرند.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست تخصصی صنعت گردشگری با حضور فعالان و مدیران استان کرمان به مناسبت ششم مهرماه روز جهانی گردشگری، افزود: امیدواریم سال آینده با پشت سرگذاشتن شرایط ناشی از کرونا جهش خوبی در گردشگری و کسب و کارهای فعالان این حوزه داشته باشیم که برای تحقق این حوزه نیاز به روش ها و فعالیت های جدید است. وی ادامه داد: در بررسی های انجام شده، حوزه گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا متحمل شده و تاثیرات آن عمیق بوده که باید راهکارهایی برای جبران آن یافت.

طبیب زاده، خاطرنشان کرد: در شرایط غیرعادی، نمی‌توان با روش ها، قوانین و تفکر عادی کسب و کارها را اداره کرد و اگر اصول، قوانین، تفکر عادی و فرآیندهای دست و پاگیر و طولانی همچنان وجود داشته باشند، نباید انتظار پیش روی در کارها را داشت. رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه گردشگری در دنیا به یک ابرصنعت تبدیل شده اما در کشور ما هنوز به عنوان یک صنعت هم شناخته شده نیست، بیان کرد: امیدواریم بتوان تاثیر شگرف گردشگری و اقتصاد گردشگری را در ابعاد توسعه کرمان نشان داد و جوانان زبده، خلاق و پرشور این حوزه بتوانند نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.

وی گفت: اگر چه کرمان دارای جاذبه های گردشگری فراوان و منحصر به فرد و همچنین تاریخ پر افتخار است اما آمارها نشان می‌دهد در جذب توریست موفق نبوده‌ایم که به نظر می رسد علت آن عدم باور جدی در تصمیمات حوزه گردشگری است. طبیب زاده، با اشاره به اینکه متاسفانه گردشگری را مسئله‌ای فانتزی می دانیم، تصریح کرد: در گردشگری ظرفیت های بسیاری وجود دارد اما نسبت به توجه جدی به این صنعت و کمک به رشد و توسعه این بخش دریغ شده است.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2614