printlogo


رئیس اتاق کرمان در بازدید از واحدهای صنعتی مطرح کرد
«صرفه جویی ارزی» با خرید قطعات صنعتی از واحدهای تولیدی استان
«صرفه جویی ارزی» با خرید قطعات صنعتی از واحدهای تولیدی استان
کد خبر: 2657
رئیس اتاق کرمان گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی کرمان می‌توانند قطعات مورد نیاز صنایع استان را با تکنولوژی بالا و کیفیت مناسب تولید کنند که اگر به آنها اعتماد و خرید از این واحدها انجام شود، برای کشور صرفه جویی ارزی را در پی خواهد داشت.
سیدمهدی طبیب زاده در بازدید از دو واحد تولیدی کرمان به همراه جمعی از مدیران اجرایی و قضایی استان، ضمن تقدیر از حمایت جدی دستگاه قضایی از تولید، افزود: نظام پیمانکاری فرعی(spx) به عنوان رابط بین واحدهای کوچک تولید کننده و مصرف کننده بسیار مهم است که در صورت اجراشدن، ارتباط سیستماتیک بین واحدهای کوچک تولیدکننده و شرکت های بزرگ مصرف کننده برقرار می شود.
طبیب‌زاده، خاطرنشان کرد: اتاق کرمان اطلاعات لازم در خصوص نیاز شرکت ها به قطعات مورد استفاده و لیست توان تولیدی استان را جمع آوری کرده تا بتواند این نظام را اجرا کند اما موانعی در سر راه وجود دارد که باید نظارت بیشتری صورت گیرد. رئیس اتاق کرمان اظهار کرد: در راستای حل و فصل مسائل و مشکلات بخش تولید و انجام وظایف کمیته تحت حمایت قضایی و ستاد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه، مسائل مربوط به شرکت های تولیدی و تجاری به این هیات منعکس و با حضور مقامات عالی قضایی و اجرایی در استان مسائل بررسی می شود.
وی ادامه داد: در این رابطه رویکرد مثبتی وجود دارد و همه اعتقاد و اذعان دارند که در حال حاضر تنها راه نجات کشور تولید است که متاسفانه با مشکلات عدیده داخلی و خارجی روبروست و بایستی به تولید کمک شود. طبیب زاده گفت: در راستای حمایت از تولید و جهش تولید، بازدیدها و بررسی مسائل واحدهای تولیدی ادامه دارد و هر 15روز یک بار جلساتی برگزار می شود تا تولید آسیب کمتری ببیند و بتوانند از این گردنه سخت عبور کند.
رئیس اتاق کرمان بیان کرد: مرکز کسب و کار اتاق در راستای کمک به بهبود فضای کسب و کار کرمان، با جمع‌آوری اطلاعات، دسته بندی مشکلات و ارائه آنها به مشاوران برای آنها راه حل هایی پیش بینی می کند که این راه حل ها مربوط به سیستم قضایی، اجرایی و بانکی است.
راهزنان اقتصادی شناسایی شوند
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی، تولیدکنندگان، افسران و سربازان خط مقدم این جبهه هستند، گفت: همه باید از آنها حمایت کنند و به همین دلیل دستگاه قضا احساس وظیفه می‌کند تا با همراهی و پشتیبانی از آنها موانع پیش رو را بردارد. یدالله موحد، تصریح کرد: با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید، هنوز واحدهای تولیدی با دغدغه هایی روبرو هستند که وظیفه ما مبارزه و مقابله جدی با مفسده های اقتصادی بدون لحظه‌‌ای غفلت و کوچکترین اغماض است.
وی با بیان اینکه باید بین مجموعه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی و شرکت های بزرگ برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تعامل ایجاد شود، اظهار کرد: بایستی همه ظرفیت اجرایی، قضایی، نظارتی و نمایندگان مجلس نیز به تولید و حمایت از بنگاه های تولیدی ورود کنند تا آنها احساس امنیت کنند. موحد، با تاکید بر اینکه راهزنان اقتصادی را باید شناسایی کرد و آنها را به سزای اعمال خود رساند، افزود: در ستادها، کارگروه ها و کمیته ها مواردی به تصویب رسیده که بسیاری از آنها اجرایی نشده که این موضوع نگران کننده است و باید در سطح ملی و استانی پیگیری شوند.
رئیس کل دادگستری استان کرمان هدف بازدید از واحدهای تولیدی را آشنایی بیشتر با مشکلات و پیگیری حل آنها عنوان کرد و گفت: در بازدیدها اطلاعات بسیار ارزشمندی ارائه و مشخص شد با مجاهدت و تلاش شبانه روزی مدیران، کارگران و مهندسان این مجموعه ها سعی می شود قطعات مورد نیاز صنعت و معدن استان تامین شود.
وی ادامه داد: در صورت تامین قطعات مورد نیاز صنایع در کرمان، از خروج سالانه حداقل50 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می شود. موحد، از مدیران اجرایی و قضایی درخواست کرد به کمک بخش تولید بیایند تا جهش تولید به عنوان منویات  و تاکید مقام معظم رهبری، محقق شود. وی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید تقریبا 201 پرونده حمایت قضایی از واحدهای تولیدی مانند روغن نباتی گلناز، جهان فولاد و کاشی و سرامیک آماتیس شهربابک در استان داشته ایم، هر 15 روز یک بار جلسه ای با بررسی دو پرونده حمایت قضایی از سرمایه گذاری برگزار و با حضور مسئولان واحدهای تولیدی و مدیران اجرایی بر حل مشکلات آنها تلاش می شود که تصمیم گیری در بیشتر پرونده ها به نفع واحدهای تولیدی بوده است.
در ادامه این بازدیدها رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز با اشاره به اینکه کرمان علاوه بر قطب معدنی بودن، در حال تبدیل به قطب صنعتی کشور است، بیان کرد: قطعات تولیدی کارخانه های استان نیاز تکمیل زنجیره فولاد در استان است و باید بر تامین قطعات شرکت های بزرگ در داخل استان تاکید شود. مهدی حسینی نژاد، اظهار کرد: سال گذشته بین 100 واحد تولیدی صنعتی کرمان و شرکت ملی مس ایران برای تامین قطعات مورد نیاز ارتباط برقرار شد، امسال نیز 200 واحد دیگر به آنها اضافه شده اما متاسفانه برخی مشکلات و مسائلی پیش آمده که ابزارهای حاکمیتی قوی تر برای اجرای این تصمیم نیاز است.
گفتنی است جمعی از مدیران اجرایی، قضایی و نظارتی و بخش خصوصی از مجموعه گروه صنعتی قطعه گستر و کارخانه آلومینیوم هزار بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مجموعه ها از جمله مشکلات بانکی قرار گرفتند. به گفته مدیرعامل گروه صنعتی قطعه گستر در حال حاضر 200 نفر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند و امکان ایجاد اشتغال برای 500 نفر دیگر فراهم است. همچنین در کارخانه آلومینیوم هزار 400 نفر در چهار شیفت کاری فعالیت دارند.
رئیس کل و معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان، دادستان کرمان، مدیرکل بازرسی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، رئیس اتاق کرمان، رئیس مرکز داوری و واحد حقوقی اتاق کرمان در این بازدید حضور داشتند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2657