printlogo


تا پایان امسال خبری نیست؛
«تقسیمات کشوری» چه زمانی در مجلس دنبال می شود؟
«تقسیمات کشوری» چه زمانی در مجلس دنبال می شود؟
کد خبر: 2678
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اولویت های این کمیسیون، از زمان بررسی تقسیمات کشوری در قوه مقننه خبر داد.محمدصالح جوکار با اشاره به ضرورت بازنگری در تقسیمات کشوری، گفت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به دلیل مشغله ای که برای بررسی اصلاح قوانین انتخاباتی دارد، بعید است امسال بتواند به موضوع مهم تقسیمات کشوری ورود کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را داریم، در تلاش هستیم با اولویت موادی از قوانین انتخاباتی مرتبط با دو انتخابات مذکور را اصلاح کنیم، بنابراین فرصتی برای اینکه به موضوعات دیگر ورود کنیم نداریم.

سال آینده کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس به موضوع تقسیمات کشوری ورود می کند

وی بیان کرد: البته تقاضاهای بسیاری برای بررسی تقسیمات کشوری به کمیسیون ارجاع داده شده است که نشان از اهمیت این امر دارد بنابراین در برنامه ریزی صورت گرفته بعد از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و مجلس به تقسیمات کشوری ورود می کنیم که برآورد می شود سال آینده وارد دستورکار کمیسیون امور داخلی کشور می شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: با اجرای تقسیمات کشوری، بخش های مختلف کشور ارتقاء می یابند به طور مثال بخش به شهرستان و شهرستان به استان تبدیل می شود که بر اساس ساختارهای پیش بینی شده اعتبار و منابع بودجه ای منطقه تفاوت چشمگیری پیدا می کند.

جوکار تاکید کرد: مبنای تقسیمات کشوری باید سیاسی یا جغرافیاییباشد، در واقع باید گونه ای تقسیمات صورت گیرد که شرایط اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منطقه لحاظ شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: تقسیمات کشوری در صورتی انجام می شود که منافع آن بر حواشی وزنه سنگین تری داشته باشد اما اگر حواشی بیشتر از منافع مردم باشد یقینا تقسیمات کشوری قابل قبول نخواهد بود./

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2678