printlogo


عملیات اجرایی طرح‌های توسعه فاز ۲ مجتمع جهان فولاد سیرجان آغاز شد
«جهان فولاد» روی ریل توسعه
«جهان فولاد» روی ریل توسعه
کد خبر: 2685
طرح های توسعه فاز ۲ جهان فولاد سیرجان با آغاز عملیات اجرایی کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ و کارخانه فولادسازی ۲ با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل صنایع ملی مس ایران و گل گهر و سایر مسئولان کلنگ زنی شد.
در این آیین، عملیات اجرایی کارخانه احیا مستقیم جهان فولاد شماره ۲ با اشتغال زایی مستقیم ۲۰۰ نفر در زمان بهره برداری و ۳۵۰ نفر در مراحل اجرایی و اشتغال غیرمستقیم ۶۰۰ نفر با سرمایه گذاری ۲۷ هزار میلیارد ریال آغاز شد.
همچنین عملیات اجرایی کارخانه فولادسازی شماره ۲ با اشتغالزایی مستقیم ۵۰۰ نفر در زمان بهره برداری و غیر مستقیم یکهزار و ۵۰۰ نفر با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در این آیین گفت: حرکتی که ۱۰ سال قبل در منطقه با یک و نیم میلیارد تومان در این شرکت آغاز کردیم، امروز با کمک خداوند و حمایت سهام داران شاهد و ناظر احداث پنج کارخانه هستیم.
مهندس علی عباسلو اظهار داشت: مجموعه جهان فولاد سیرجان شامل کارخانه‌های آهن اسفنجی، شمش فولادی و میلگرد است که زنجیره فولاد در منطقه گل گهر از سنگ آهن تا میلگرد تکمیل شده که جای قدردانی از سهام داران و فعالان این حوزه دارد.
وی با تاکید بر اینکه ادامه طرح های توسعه فاز ۲ جهان فولاد سیرجان امروز آغاز می شود افزود: در فاز ۲، پروژه های آهن اسفنجی و شمش فولادی کلنگ زنی می شود.
مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: سالانه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان فروش کارخانه جهان فولاد است و امیدواریم طرح های امروز را با سرعت و کیفیت بیشتری به پایان برسانیم.
مهندس عباسلو تصریح کرد: شرکت جهان فولاد سیرجان طی ۶ ماه ابتدای امسال در آهن اسفنجی ۴۳ درصد افزایش تولید، در شمش هشت درصد از برنامه پیش هستیم و در میلگرد ۵۰ هزار تن سال گذشته، امسال به ۱۶۰ هزار تن رسیده و تا پایان سال جاری به ۳۲۰ هزار تن خواهد رسید.
عباسلو افزود: ۴۵۰ هزار تن برای نیمه دوم امسال با توجه به راه اندازی کارخانه اکسیژن تولید خواهیم داشت که در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری سرافراز باشیم
استاندار کرمان هم در این مراسم گفت: امسال محورهای رونق و جهش تولید با اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در جای جای این استان با سرعت انجام می گیرد.
محمدجواد فدائی؛ شهامت، شجاعت و قدرت خطرپذیری را لازمه کار اقتصادی دانست واظهار داشت: امروز شاهد کلنگ زنی ۲ پروژه هستیم که در تولید و اشتغال استان‌ کرمان بسیار موثر هستند و با اجرای این طرح‌ها نرخ بیکاری کرمان را کاهش می‌دهیم.
وی گفت جلسات زیادی برای تامین مالی پروژه ها داشتیم و با رایزنی با شرکت ملی مس و گل گهر  خوشبختانه در ۲ مرحله با افزایش سرمایه این شرکت موافقت کردند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2685