printlogo


به رؤسای سازمان صمت استان ها ابلاغ شد؛
سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن
سیاست‌های اولویت‌دار بخش معدن
کد خبر: 2723
دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان، اداره کل جنوب کرمان و مناطق آزاد ابلاغ شد.

دستورالعمل ایجاد وحدت رویه در فعال سازی معادن و محدوده های معدنی غیر فعال در 11 بند و 5 تبصره تدوین شده است و ضمانت حسن اجرای این دستورالعمل و پاسخگویی به نهادهای نظارتی تنها با رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها خواهد بود.

بر اساس بند 1 این دستورالعمل، به دارندگان مجوز همه پهنه های اکتشافی واگذار شده، که مهلت ارایه گزارش نهایی آنها به اتمام رسیده است، از زمان ابلاغ این دستورالعمل، 3 ماه مهلت داده شود تا در صورت تمایل، مختصات مناطق امیدبخش شناسایی شده را معرفی و نسبت به دریافت پروانه/ پروانه های اکتشاف مواد معدنی گروه 6 اقدام کنند.

طبق بند 2 این دستورالعمل، به همه محدوده های مورد درخواست صدور پروانه اکتشاف - که به هر دلیل ابطال و بلوکه شده اند- اشاره شده تا وفق مقررات و با اطلاع رسانی کامل (از طریق رسانه ها، جراید، پورتال، تابلوی اعلانات و ....) آزاد و امکان ثبت برای متقاضیان در سامانه کاداستر میسر شود.

مهلت 3 ماهه برای واگذاری یا آزادسازی محدوده های اکتشافی مشکل دار

در بند 5 دستورالعمل مذکور آمده است: محدوده پروانه های اکتشافیِ لغو، ابطال یا سلب صلاحیت شده، با رعایت مقررات مربوطه، حداکثر طی مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل از طریق مزایده عمومی به متقاضیان واگذار شده و چنانچه در مزایده متقاضی نداشت وفق مقررات و با اعلام قبلی (از طریق رسانه ها، جراید، پورتال و ...)، نسبت به آزادسازی آنها اقدام شود.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2723