printlogo


رییس کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد
توجه به خواست مردم در طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود
توجه به خواست مردم در طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود
کد خبر: 2736
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه جدی به حقوق مردم در طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود تاکید کرد و مساعدت در پیگیری مطالبات بخش کشاورزی را نوید داد.

سیدجواد ساداتی نژاد در جلسه‌ جمع بندی سفر دو روزه اعضای کمیسیون کشاورزی به جنوب استان کرمان  اظهار کرد: سفر کمیسیون به جنوب کرمان چهاردهمین برنامه کاری نمایندگان است که در این راستا با تشکیل چهار کمیته سعی در بررسی مشکلات و ظرفیت های بخش کشاورزی داشتیم.

وی با بیان بخشی از مصوبات این سفر افزود: براساس بازدیدهای میدانی دو روز اخیر از بخش های کشاورزی جنوب‌ کرمان، 27 مورد را به عنوان مصوبات پیشنهادی تدوین کردیم که صادرات و بازار عرضه، تقویت دامپروری، مالکیت اراضی و اسناد کشاورزی، تسهیلات خط اعتباری برای آبخیز داری و مبارزه  با ریز گرد ها از جمله سرفصل های مهم دربخش کشاورزی است که با اجرایی شدن آنها مشکلات و مطالبات مرتفع خواهد شد.

ساداتی با اشاره به اینکه تعیین تکلیف چاه های دارای فرم  یک و دو، طرح احرار و ... در به حداقل رساندن مشکلات زیرساختی در اولویت هستند، تصریح کرد: اعتباری برای آفت کرم  سرخرطومی، اعتباری برای صنایع تبدیلی، سورتینگ و رفع مشکلات ناوگان ریلی از دیگر سرفصل های مورد بحث در جلسه‌ نهایی کمیسیون کشاورزی محسوب می شوند.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: بررسی مشکلات هلیل رود و تالاب جازموریان به صورت کارشناسی انجام شده که باید همانند دریاچه ارومیه به نفع مردم برطرف شوند.

وی بر لزوم توجه جدی به خواسته مردم درمورد طرح انتقال آب و سد شهیدان امیرتیموری تاکید کرد و گفت: براساس نظرات کارشناسی باید مطالبات مردم مورد توجه قرار گیرند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه از تشکیل جلسه ای با حضور ذینفعان، کارشناسان و کمیسیون کشاورزی با وزارت نیرو برای تعیین تکلیف وضعیت سد شهیدان امیرتیموری، تالاب جازموریان و هلیل رود خبر داد.

 وی اجرایی شدن مسوولیت اجتماعی توسط کشت و صنعت جیرفت را در جنوب کرمان خواستار شد و گفت: کشت و صنعت باید مسوولیت اجتماعی را در بخش کشاورزی انجام بدهد و با احداث مراکز سورتینگ و بسته بندی به کمک کشاورزان بیاید.

ساداتی لزوم توجه به گردشگری کشاورزی، ایجاد سایت پرتودهی، کَشت کنجد در قلعه گنج، ردیف نوسازی نخیلات کشاورزی قراردادی را نیز از دیگر نتایج بررسی های کمیته های چهارگانه در سفر کمیسیون کشاورزی عنوان کرد و گفت: مرمت قنوات، ارتقاع نظام مهندسی جنوب و ضرورت حمایت از ایستگاه هوا شناسی کشاورزی از ضروریات است.

وی ادامه داد: علی رغم تلاش ها و خدمات نظام، مشکلات نیز زیاد است که نمایند گان مجلس و دولتمردان به دنبال حل آنها هستند.

ساداتی نقد سازنده را حرکت دهنده دانست و گفت: بین نقد کردن، توهین و تخریب تفاوت است. هر مسوولی امکان دارد کوتاهی هم بکند اما باید با حفظ حرمت ها مطالبه‌ گری کرد.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی حضور در جمع کمپین حمایت از هلیل رود در گلزار شهدای شهر جیرفت را نشان نقدپذیری عنوان‌ کرد و گفت: مدافعین هلیل رود با ما جلسه داشتند و کمیته آب کمیسیون کشاورزی نیز برای بازدید از سد شهیدان امیرتیموری به منطقه رفتند.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2736