printlogo


خواب زمستانه بازارهای مالی در سومین هفته دی ماه؛
کدام بازار بازدهی منفی داشت؟
کدام بازار بازدهی منفی داشت؟
کد خبر: 2769
در سومین هفته زمستان ۹۹ از میان چهار بازار مالی، دو بازار سودده و دو بازار زیان‌ده بودند. «سکه» پرچمدار لیست بازدهی‌ها شد و «بورس» بیشترین بازدهی منفی را بر جای گذاشت.
سکه
هر سکه بهارآزادی پایان هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۳۹۸ هزار ۹۰۰ تومان قیمت داشت. اما اواسط هفته حتی از مرز قیمتی ۱۱ میلیون و ۹۰۰ تومان هم گذاشت اما در روزهای پایانی هفته نزولی شد. آخرین قیمت ثبت شده برای هر سکه بهار آزادی در هفته جاری ۱۱ میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.
بر این اساس سرمایه‌گذاران در این بازار با رشد ۱٫۷ درصدی دارایی خود، ۱۹۹ هزار تومان سود کردند.
دلار
اسکناس آمریکایی یکی از دو بازار ز‌یان‌ده در هفته سوم دی ماه بود.
دلار بر خلاف سه هفته گذشته خود، این هفته کمی نوسان داشت و برخلاف روند نزولی ابتدای هفته،‌در آخرین روزهای هفته نزولی شد. روز سه‌شنبه نرخ هر دلار آمریکا در صرافی ملی به ۲۵ هزار و ۹۲۰ تومان هم رسید اما نتوانست مرز مقاومتی ۲۶ هزار تومان را در بازار رسمی رد کند و آخر هفته بار دیگر قیمت ۲۵ هزار و ۵۵۱ تومان را ثبت کرد.
با این حساب دلار این هفته با ۱۵۰ تومان کاهش، ۰٫۵ درصد زیان از خود برجای گذاشت.
بورس
ظاهرا این هفته، هفته بورسی‌ها نبود. شاخص کل بورس که انتهای هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۳۹۷ هزار  واحد بود تا پایان این هفته با ریزشی ۹۰ هزار واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۷هزار واحد رسید.
بازار سهام در سومین هفته دی ماه با ۶٫۴ درصد ریزش، زیان‌ده‌ترین بازار در میان رقبایش بوده است.
طلا
طلا ۱۸ عیار این هفته اگرچه کم، اما توانست بازدهی مثبت ثبت کند.
این فلز گرانبها هفته گذشته را با قیمت یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ تومان به پایان برد. در طول هفته جاری دو هزار ۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و به نرخ یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.
طلا این هفته با ثبت ۰٫۲ درصد بازدهی عنوان دومین بازار سودده در هفته سوم زمستان را کسب کرد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2769