printlogo


رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد
پیگیری طرح انتقال آب از هلیل در سطح ملی و استانی
پیگیری طرح انتقال آب از هلیل در سطح ملی و استانی
کد خبر: 2787
رییس کل دادگستری استان کرمان از اهتمام ویژه نسبت به عملیاتی شدن سند تحول قضایی خبر داد و گفت: طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود در سطح استان و ملی در دست پیگیری است.

یدالله موحد با اشاره به اهداف سفر چند روزه مجموعه قضایی به جنوب استان کرمان گفت: تا پایان هفته جاری در جنوب کرمان بنا داریم از تعداد قابل توجهی از شعب قضایی بازدید داشته و تیم های کارشناسی در حوزه های قضایی در حال بازبینی هستند که اگر نواقص یا مشکلاتی است برطرف کنیم.

وی برگزاری جلسه هم اندیشی با مجموعه قضایی جنوب استان کرمان را به منظور تبیین مفاد سند تحول قضایی از دیگر برنامه های سفر  به جنوب کرمان عنوان کرد و افزود: هدف این است تا گفتمانی در درون قوه قضاییه در استان شکل بگیرد تا بتوانیم با سرعت و دقت مفاد سند تحول قضایی را عملیاتی نماییم.

موحد با اشاره به حجم  پرونده های ورودی به دادگستری شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: در طول 40 سال بعد از انقلاب اسلامی گام های بزرگی برداشته شده و مردم جنوب استان کرمان در جریان توسعه قابل توجه واحدهای قضایی هستند  و طیف وسیعی از همکاران قضایی در جنوب و در سطح استان کرمان در حال خدمات رسانی هستند و طبیعتا  به تناسب نیاز، این واحدها توسعه پیدا کرده اند و باید تعداد قضات نیز در راستای کاهش اطاله دادرسی افزایش پیدا کنند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ما امیدواریم به نقطه ای برسیم که تعداد قضات کمتر بشوند و دعاوی و اختلافات کاهش پیدا کند، افزود: راهکار این امر در سند تحول قضایی دیده شده و مردم باید سعی کنند اختلافات شکل نگیرد و با صلح و سازش مشکلات را  حل و فصل کنند تا قوه قضاییه بتواند به وظایف اصلی و ماموریت های مهم که تامین امنیت پایدار و توسعه عدالت است، بپردازد.

وی حجم ورودی پرونده ها و مراجعات را از جمله دغدغه های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: در سند تحول قضایی راهکارهای خوبی برای جایگزین های دادرسی پیش بینی شده که  توسعه مراکز شورای حل اختلاف نهاد میانجی گری و مصلحین قرآنی است و در سطح استان کرمان بیش از 5000 نفر آموزش مهارت صلح و سازش را دیده اند و در حال کمک به دستگاه قضایی هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از این گفت و گو تعیین تکلیف طرح احداث کارخانه سیمان عنبرآباد را به عنوان حقوق عامه مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: رییس حوزه قضایی شهرستان عنبرآباد با همکاری مسولان شهرستان این موضوع را به صورت جدی پیگیری خواهند کرد و در غیر این صورت به ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در دادگستری استان تشکیل می شود، ارجاع بدهند و حتما بررسی و سعی می کنیم راهکاری در جهت حل مشکلات این مجموعه هم که حتما زمینه ای را برای اشتغال  و توسعه اقتصادی منطقه فراهم خواهد کرد، ارائه بدهیم.

وی ازتشکیل جلسات هفتگی در ارتباط با حمایت قضایی و حقوقی از فعالین اقتصادی خبرداد و گفت: غالبا پرونده ها و مطالبی که در این ستاد مطرح شده به نتیجه بسیار خوبی رسیده اند که فعالان اقتصادی ابراز رضایت دارند.

موحد در پاسخ به این سوال که"یکی از دغدغه های مردم جنوب کرمان بحث انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود است و آیا دستگاه قضایی به عنوان حقوق عامه به این موضوع ورود خواهد کرد"؟ گفت: این مسئله بحث های متعددی دارد که ‌شاید نشود مطلب خاصی را به صورت مشخص مطرح کرد اما هم در سطح ملی و هم در سطح استان قضیه طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود در حال پیگیری است و امیدواریم تصمیمی گرفته بشود که نهایتا به نفع عموم مردم باشد.

لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2787