printlogo


در سفر استاندار به جنوب کرمان؛
کارخانه مس کاتد در ساردوئیه جیرفت افتتاح شد
کارخانه مس کاتد در ساردوئیه جیرفت افتتاح شد
کد خبر: 2805
استاندار کرمان در سفر یک روزه خود به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، طرح معدنی مس کاتد را افتتاح و عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره مس این معدن را آغاز کرد.علی زینی وند پس از افتتاح این کارخانه، بر پیگیری و صدور مجوزها برای توسعه آن تاکید کرد.
زینی وند با اشاره به تولید مس کاتد در کارخانه مس کاوان اطلس کارمانیا در ساردوئیه، ظرفیت تولید سالانه این واحد را ۹۰۰ تن اعلام کرد. وی میزان سرمایه گذاری این طرح را ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۴۰ نفر اعلام کرد.
همچنین مسلم مروجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان جنوب به آغاز عملیات اجرایی کنسانتره مس اشاره کرد و مجری این طرح را شرکت مس کاوان اطلس کارمانیا اعلام کرد.
وی ظرفیت تولید سالانه این واحد را ۲۰ هزار تن مس با سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر اعلام کرد.
علی زینی‌وند استاندار کرمان در سفر خود به جیرفت از معدن کاتد بخش ساردوئیه هم بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این معدن قرار گرفت.
وی در برنامه بازدید خود بعد از افتتاح معدن کاتد بخش ساردوئیه به شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت سفر خواهد کرد و همچنین به بازدید از مراکز پزشکی، صنعتی و معدنی این شهرستان می‌پردازد و در پایان این سفر، در جلسه اقتصاد مقاومتی که در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود حضور خواهد یافت.
مس به روش حرارتی از سنگ معدن مس در کوره‌هایی موسوم به کوره فلش استحصال می‌شود، برای تولید مس با درجه خلوص بالا در حد 99.99 درصد از روش‌های الکتروشیمیایی استفاده می‌شود. خروجی اصلی مجتمع های مس تحت عنوان مس کاتد که برگرفته از روش تولید و خالص سازی آن است، با درصد خلوص معینی راهی بازار می‌شود.
ساردوئیه یکی از مناطق کوهستانی و سردسیر جنوب کرمان و در مسیر کرمان به جیرفت از راه راین واقع شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/2805